تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3780951
شناسه : 3780951
تاریخ :
توصیه یک مربی به تاج/ با حفظ ۱۰ تیم کلاه‌تان را بالا بیاندازید اقتصاد ایران: سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان گفت: فوتسال بانوان پتانسیل بالایی برای جذب اسپانسر ندارد و به نظرم اگر بتوایم همین ۱۰ تیم را هم در لیگ نگه داریم باید کلاه‌مان را بالا بیاندازیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که طبق قرعه کشی انجام شده قرار بود هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان از ۱۶ شهریور و با حضور ۱۰ تیم از ۶ استان کشور برگزار شود به دلیل انصراف چند تیم و بلاتکلیفی سازمان لیگ در نحوه برگزاری این مسابقات با تعویق چند هفته‌ای مواجه شده بود.

طبق اعلام سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ابتدا قرار بود تیم‌های شاهین نوین نطنز، مهر عظام، سایپا، رایزکو صفادشت، شرکت ملی حفاری ایران، پالایش نفت آبادان، نفت امیدیه، مس رفسنجان، نوا آمل و فولاد هرمزگان در این دوره از مسابقات حضور داشته باشند که در این میان دو تیم نوا آمل و شاهین نطنز از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند.

طبق برنامه پیش رفتیم ولی آسیب دیدیم

پریسا امامی سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تیمش برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان اظهار داشت: فکر می‌کنم ما جزو تیم‌هایی بودیم که بر اساس برنامه قبلی استارت کار را زدیم. تمرینات ما از همان مرحله آغاز شد ولی این بلاتکلیفی و انصراف تیم‌ها واقعاً آسیب جدی به ما زد. چون به هر شکل وقتی شما مدام بخواهید برنامه عوض کنید قطعاً فشار هم روزی بازیکنان زیاد خواهد بود که همین مورد به ما آسیب جدی زده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم سرنوشت لیگ فوتسال بانوان مشخص نیست؛ گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هنوز حرف قطعی به ما گفته نشده و فقط این مورد را شنیدم که اگر تا تا بیست و ششم شهریور تیم‌ها اعلام آمادگی نکنند در نهایت با حضور همان هفت و یا هشت تیمی که باقی مانده قرار است مجدداً قرعه کشی کنند و بر اساس آن از مهر ماه لیگ برتر رسماً آغاز شود.

اسپانسر خوب در فوتسال بانوان کم است

سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان در واکنش به صحبت‌های مطرح شده از سوی مهدی تاج در روز قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر مبنی بر ۱۶ تیمی شدن لیگ فوتسال بانوان در سال‌های آینده؛ گفت: روزی که این حرف را شنیدم همان زمان هم اعلام کردم که فوتسال بانوان ایران چنین پتانسیلی را ندارد چون اسپانسر خوب و حامی در این زمینه بسیار کم است. معتقدم ما اگر بتوانیم همین ۱۰ تیم را هم در فوتسال بانوان حفظ کنیم باید کلاه‌مان را بالا بیاندازیم.

امامی با گلایه از انحلال تیم‌ها توضیح داد: فوتسال ایران واقعاً چنین شرایط را ندارد که بخواهد تعداد تیم‌ها را افزایش دهد. شما همین حالا هم اگر نگاهی به تیم‌های فصل قبل بیاندازید متوجه می‌شوید که واقعاً شرایط چندان خوب نیست. سرنوشت نایب قهرمان فصل گذشته چه شده است؟ مس رفسنجان که یکی از پر سابقه‌ترین تیم‌های فوتسال بانوان بوده این دوره با یک تغییر سیاست متفاوت وارد لیگ خواهد شد. همه اینها نشان می‌دهد که ثبات خوبی در بحث تیم‌داری در حوزه بانوان نیست.

قطعاً کیفیت لیگ خوب خواهد بود

این مربی فوتسال در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید با ادامه این روند لیگ با کیفیتی را پیش رو داشته باشیم؟ گفت: درست است که از جهت حضور تیم‌ها وضعیت مناسب نیست و فوتسال از این بابت حتماً متضرر خواهد شد ولی نکته مثبت این است که بازیکنان خوب در همین چند تیم باقی مانده تقسیم شدند که قطعاً به جذابیت و کیفیت بازی‌ها اضافه خواهد کرد. دیگر شاهد این نخواهیم بود که از قبل نتیجه بازی‌ها مشخص باشد.

سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان درباره برگزاری اردوهای تیم ملی آن هم به صورت هر ماه یک بار و مشکلاتی که ممکن است برای تیم‌ها به وجود بیاید؛ عنوان کرد: به فدراسیون فوتبال در این خصوص نامه زدیم و اعتراض کردیم. این ماجرا را از چند بعد می‌توان مورد بررسی قرار داد از طرفی وقتی بازیکنان ملی پوش ما به اردو می‌روند فرصت برای بازیکن‌های جوان فراهم می‌شود که بتوانند شایستگی‌های خود را نشان دهند.

حضور سپاهان در لیگ منتفی است

وی افزود: اما از طرفی وقتی ما بازیکنان اصلی خودمان را هم در بازی‌ها نداشته باشیم قطعاً از نظر نتیجه‌گیری هم به هدف‌های تعیین شده خودمان دست پیدا نخواهیم کرد. در این میان واقعاً باشگاه‌ها و به ویژه باشگاه‌هایی که بازیکن ملی پوش بیشتری دارند ضرر بیشتری هم خواهند کرد. تیم پالایش نفت آبادان و سایپا قطعاً در صدر این تیم‌ها خواهند بود. دوست داریم به تیم ملی کمک کنیم ولی باید همه جوانب را سنجید. در این صورت حتی ممکن است بازیکنان هم به دلیل فشار بالای تمرینات دچار آسیب دیدگی شوند که اصلاً اتفاق خوبی نیست. فعلاً نامه زدیم و منتظر پاسخ آن هستیم.

امامی در پایان در واکنش به تیم‌داری سپاهان در فوتسال بانوان هم گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نیست و تا جایی که من اطلاع دارم گویا حضور سپاهان هم منتفی شده است.