تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3780947
شناسه : 3780947
تاریخ :
هورمون درمانی قبل از یائسگی؛ راهی برای کند کردن روند پیری اقتصاد ایران: مطالعات جدید نشان می‌دهند که هورمون درمانی در سال‌های پیش از یائسگی می‌تواند روند پیری را در زنان کاهش دهد، بدون اینکه خطر مرگ و میر را افزایش دهد. این تاثیر به ویژه در زنانی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر قابل توجه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی، یک مطالعه جدید نشان داده است که زنانی که پیش از یائسگی هورمون درمانی دریافت کرده‌اند، در دوران یائسگی به شکل کندتری پیر می‌شوند. در این پژوهش داده‌های ۱۱۷,۷۶۳ زن یائسه بررسی شد که از این تعداد، ۴۷,۴۶۱ نفر (معادل ۴۰.۳ درصد) در برهه‌ای از زندگی‌شان هورمون درمانی انجام داده بودند.

نتایج این مطالعه نشان داد زنانی که از هورمون درمانی استفاده کرده‌اند، نشانه‌های کمتری از پیری در مقایسه با زنانی که این درمان را دریافت نکرده‌اند، داشتند. بهترین اثرات این درمان در زنانی مشاهده شد که از سن ۴۸.۴ سالگی به مدت ۴ تا ۸ سال تحت هورمون درمانی بودند.

جالب است که بیشترین مزایای ضد پیری در زنانی مشاهده شد که از وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تری برخوردار بودند. در مقابل، زنانی با درآمد بالاتر، چه از هورمون درمانی استفاده کرده بودند یا نه، به طور کلی آهسته‌تر پیر می‌شدند و این تاثیر در آن‌ها کمتر محسوس بود.

این مطالعه تأکید می‌کند که بهترین زمان برای آغاز هورمون درمانی، دوران پیش از یائسگی است. سازمان جهانی بهداشت نیز پیش یائسگی را سال‌هایی تعریف می‌کند که قبل از توقف تخمک‌گذاری و قطع قاعدگی در زنان رخ می‌دهد.