تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3780946
شناسه : 3780946
تاریخ :
پیش‌بینی بارش‌های رگباری و وزش باد در چند استان کشور اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در بخش‌های مختلف کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان اظهار کرد که امروز (۲۶ شهریور) استان‌های شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در تهران و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق خواهند بود. به مرور از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته شده و در جنوب شرق سیستان و بلوچستان نیز انتظار افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق داریم.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه (۲۷ شهریور) با عبور امواج جوی از شمال غرب کشور، رگبارهای پراکنده‌ای در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود. همچنین به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در مناطق شرق اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش باران رخ خواهد داد.

چهارشنبه (۲۸ شهریور) نیز در برخی مناطق شمال و غرب سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز پنج‌شنبه (۲۹ شهریور) در استان‌های شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان تکرار خواهد شد.

وی افزود: روز جمعه (۳۰ شهریور) با ورود سامانه بارشی جدید به شمال غرب کشور، مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس نیز شاهد رگبار و رعدوبرق خواهند بود.

ضیاییان همچنین از وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور خبر داد.

برای تهران طی دو روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری با وزش باد پیش‌بینی شده و دمای هوا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

به گفته ضیاییان، شهرکرد با دمای حداقل ۶ و اهواز با دمای حداکثر ۴۲ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در این روزها خواهند بود.