تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780930
شناسه : 3780930
تاریخ :
نخستین تصویر از بازداشت عامل تیراندازی به ترامپ در«مار-ئه‌-لاگو» اقتصاد ایران: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، عکسی از عامل ترور نافرجام رئیس جمهور سابق آمریکا را در تحت‌الحفظ پلیس نشان می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، مظنون سوءقصد دوباره به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با دستبند در خودروی پلیس دیده می‌شود.

به گفته ۲ منبع اف‌بی‌آی که نخواستند نامشان فاش شود، مظنون ترور نافرجام ترامپ که هم‌اکنون در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد، رایان واسلی روث نام دارد. وی به تلاش برای ترور رئیس جمهور پیشین آمریکا در اقامتگاه وی موسوم به «مار-ئه-لاگو» متهم است.

نخستین تصویر از بازداشت عامل تیراندازی به ترامپ در«مار-ئه‌-لاگو»

ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در واکنش به دومین اقدام برای ترورش در شبکه اجتماعی خود نوشت: «من از سرویس مخفی و همه نهادهای انتظامی برای کار فوق‌العاده‌شان در نجات‌دادن جان من قدردانی می‌کنم.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از اطلاع از تیراندازی به ترامپ در باشگاه گلف وی در «وست‌پام بیچ» واقع در فلوریدا گفت: هوشیاری سرویس مخفی و سایر نهادهای اجرایی ذی‌ربط و تلاش آنها برای مصون نگه داشتن رئیس جمهور سابق و اطرافیانش، قابل ستایش است. از اینکه رئیس جمهور سابق آسیبی ندیده است، آسوده‌خاطر شدم. تحقیقات درباره این حادثه جریان دارد و نهادهای اجرایی در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره آن هستند.

رئیس جمهور آمریکا که از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر کناره‌گیری کرده است، اضافه کرد: همانطور که بارها گفته‌ام، در کشور ما خشونت سیاسی یا هر نوع خشونت دیگر هیچ جایی ندارد و به تیمم دستور داده‌ام تا برای سرویس مخفی تمام منابع و تجهیزات مورد نیازش را فراهم و اقدامات پیشگیرانه را برای حصول اطمینان از تداوم امنیت رئیس جمهور سابق اتخاذ کند.

پیشتر کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نیز به حادثه سوقصد به جان دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه وی، واکنش نشان داده و تاکید کرده بود که در «آمریکا خشونت هیچ جایی ندارد.»