تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3780884
شناسه : 3780884
تاریخ :
بازگشت قطار توسعه محصول شرکت سایپاسیتروئن به ریل اصلی خود و حرکت شتابان به سمت توسعه سبد محصولات اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت سایپاسیتروئن از شرکتهای زیرمجموعه گروه سایپا و نماینده انحصاری محصولات نشان سیتروئن در ایران، که در سال ۱۳۹۷، اولین محصول حاصل از سرمایه گذاری مشترک سایپا و سیتروئن یعنی خودروی سیتروئن C۳ را به بازار ایران عرضه نمود و توانست علیرغم شرایط سخت حاکم بر فضای بین المللی، بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو را روانه بازار نماید، حالا پس از وقفه ای چند ساله در شرایط جدید حاکم بر فضای بین المللی و داخلی ایران، توانسته است جایگاه خود را تثبیت و تقویت نموده و قطار توسعه محصول خود را به ریل اصلی بازگرداند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بر اساس برنامه ای که در طرح تجاری توافق شده توسعه همکاریهای سایپا و سیتروئن آمده بود، شرکت سایپاسیتروئن ابتدا با عرضه خودرو هاچبک C3 و با قوای محرکه 1.6 توربو، جایگاه منحصر به فرد خود در بازار خودرو ایران را، ایجاد می نمود و سپس با عرضه دو مدل کراس اوور و صندوقدار مبتنی بر همین پلتفرم(سکو) و با ایجاد تنوع در قوای محرکه، حضور خود در بازار خودرو ایران را تثبیت و تقویت می نمود.

لذا بر اساس این شرایط جدید، دومین محصول برنامه ریزی شده قبلی در توسعه سبد محصولات حاصل از سرمایه گذاری مشترک، به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.

خودروی دوم برنامه ریزی شده برای عرضه در بازار ایران همان خودرو  C3- XR است که مدل کراس اوور از خانواده محصولات مبتنی بر پلتفرم C3 است.

لازم به ذکر است که خودروهای کراس اوور کلاس B، از جمله خودروهای مورد نیاز بازار ایران و دارای تقاضای بالا است و مدلهای متنوع از این خودرو با سطح آپشن های(امتیازات) متفاوت به تدریج به بازار عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به گذشت زمان از عرضه این محصول مطابق با برنامه اولیه توافق شده در سرمایه گذاری مشترک، این خودرو در ظاهر بیرونی(نمای جلو و عقب) و همچنین تریم داخل و قوای محرکه، به روزآوری شده است.

با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قبلی در شرکت سایپاسیتروئن و تلاش های صورت پذیرفته اخیر، هم اکنون خطوط تولید(شامل خط بدنه، رنگ و مونتاژ) این خودرو، آماده بهره برداری است.

اولین محموله قطعات این خودرو سفارش گذاری شده و در راه حمل به ایران است و به زودی وارد کارخانه سایپاسیتروئن خواهد شد و بر این اساس در آذر ماه سال جاری، شاهد شروع تولید آزمایشی این خودرو، خواهیم بود و در بهمن ماه، با افزایش تدریجی سفارش گذاریهای انجام شده و رسیدن محموله های بعدی قطعات، شاهد تولید انبوه این خودرو کراس اوور خواهیم بود.

برنامه تولید این خودرو در سال جاری، 2000 دستگاه و برنامه سال بعد، حداقل 20 هزار دستگاه خواهد بود.

با توجه به روابط ایجاد شده قبلی با تامین کنندگان داخلی و توسعه این روابط در شرایط فعلی، این خودرو با تیراژ اقتصادی و ابتدا با ساخت داخل 20 درصد، وارد بازار شده و به تدریج ساخت داخل آن تا 50 درصد افزایش خواهد یافت و به عنوان یکی از محصولات اصلی شرکت سایپاسیتروئن در بازار ایران خواهد بود.

همچنین با توجه به نیاز تنوع محصول، شرکت سایپاسیتروئن عرضه سایر محصولات برند سیتروئن به صورت CBU یا SKD را در برنامه خود قرار داده است و اقدامات اجرایی تحقق آن نیز آغاز شده است و به زودی با رسیدن خودروهای جدید به ایران، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

یکی از اهداف اصلی این برنامه استراتژیک، توسعه سبد محصولات با نشان سیتروئن به عنوان یکی از نشان های معتبر و منحصر به فرد اروپایی در راستای سیاستهای توسعه ای وزارت صمت است.