تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3780880
شناسه : 3780880
تاریخ :
مدیریت ترافیک اول مهر؛ممنوعیت تردد ناوگان باری اقتصاد ایران: معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از ممنوعیت تردد ناوگان باری و تعطیلی پروژه‌های عمرانی به منظور مدیریت ترافیک اول مهر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تمهیدات اول مهرماه گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک در پایتخت، پلیس راهور پایتخت مجموعه‌ای از اقدامات عملیاتی را برای مدیریت بهتر ترافیک و تسهیل در رفت و آمد شهروندان آغاز کرده است. یکی از این اقدامات استقرار ۶ دستگاه جرثقیل سنگین در معابر بزرگراهی تهران است.

رفع سریع خرابی خودروهای سنگین در بزرگراه‌ها

سرهنگ احسان مؤمنی، معاون عملیات پلیس راهور پایتخت، اعلام کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک و اهمیت روان‌سازی سریع مسیرها، این جرثقیل‌ها در نقاط پرتردد و گلوگاهی مستقر شده‌اند. در صورتی که وسایل نقلیه سنگین دچار خرابی شوند، این جرثقیل‌ها به سرعت وارد عمل خواهند شد و این وسایل را از معابر خارج می‌کنند تا از ایجاد ترافیک سنگین جلوگیری شود.

ممنوعیت تردد ناوگان باری در ساعات پیک

وی افزود: از دیگر تمهیدات پلیس راهور برای کاهش بار ترافیک، ممنوعیت تردد ناوگان باربری شامل وانت‌ها و کامیونت‌ها در دو هفته اول مهرماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ صبح است. این اقدام به منظور جلوگیری از تراکم خودروهای سنگین در معابر اصلی و بزرگراه‌ها اجرا می‌شود.

مدیریت ترافیک اول مهر؛ممنوعیت تردد ناوگان باری

تعطیلی پروژه‌های عمرانی برای کاهش ترافیک

سرهنگ مؤمنی بیان کرد: پلیس راهور همچنین به‌منظور کاهش بار ترافیکی، تمامی پروژه‌های عمرانی سطح شهر تهران را در دو هفته اول مهرماه به حالت تعلیق درآورده است. این تعطیلی به خصوص در ساعات پیک صبحگاهی و عصرگاهی تأثیر مثبتی بر روان‌سازی ترافیک خواهد داشت.

حضور گسترده عوامل پلیس در مقابل مدارس

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت افزود: در کنار این اقدامات، نیروهای پلیس راهور در ساعات شروع و پایان مدارس در مقابل مدارس مستقر خواهند شد تا عبور و مرور دانش‌آموزان و اولیا را تسهیل کنند و از وقوع هرگونه ازدحام در این نقاط جلوگیری شود.

وی در پایان به شهروندان و اولیا دانش آموزان توصیه کرد: در هفته‌های اول مهر از وسایل حمل‌ونقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس استفاده کنند و با این کار به کاهش ترافیک کمک کنند.