تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3780872
شناسه : 3780872
تاریخ :
استقلال - الغرافه؛ جنگ و استرس در دو جبهه/ «نکو» به دنبال خروج! اقتصاد ایران: تیم فوتبال استقلال ایران در حالی رو در روی الغرافه قطر قرار می گیرد که وضعیت ورزشگاه محل برگزاری این بازی و اتفاقات پیرامون آن آبی ها را ناچار خواهد کرد در دو جبهه با حریف خود مبارزه کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال و الغرافه در هفته اول مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا امروز و از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شهدای شهر قدس رو در روی هم قرار می‌گیرند. علاوه بر حساسیت این بازی، تصاویری که از ورزشگاه محل میزبان این دیدار در روز گذشته به نمایش درآمد، نگرانی‌ها بابت حفاظت از جان عوامل برگزار کننده، اعضای تیم‌ها و تماشاگران را بیش از پیش کرد.

استقلال - الغرافه؛ جنگ و استرس در دو جبهه/ «نکو» به دنبال خروج!
کابل‌های برق رها شده در ورزشگاه شهدای شهر قدس

استقلال و الغرافه تاکنون دو بار به مصاف هم رفته‌اند که یک پیروزی از آن آبی پوشان بوده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. تیم‌های عربی در سال‌های اخیر اقدام به جذب بازیکنان سرشناس کرده‌اند که تیم الغرافه نیز از آن مستثنی نبوده و از «خوسلو» مهاجم فصل گذشته رئال مادرید که به تازگی به این تیم قطری اضافه شده می‌توان به عنوان مهم‌ترین بازیکن این تیم نام برد.

الغرافه در ۴ دیدار خود در لیگ ستارگان قطر موفق به کسب ۵ امتیاز شده و در طرف مقابل استقلال تهران در لیگ برتر ایران از ۳ بازی ۴ امتیاز گرفته تا هر دو تیم شرایط به نسبت مشابه‌ای را در لیگ‌های داخلی خود داشته باشند.

فرجانی ساسی از تونس، فابریزیو دیاز از اروگوئه، سیدو سانو از سنگال، جانگ هیونگ سو از کره جنوبی، خوسلو از اسپانیا، فلورین کومان از رومانی، ماتیاس نانی از آرژانتین، یاسین براهیمی از الجزایر، جمال حمد از فلسطین و رودریگو مورنو از اسپانیا بازیکنان خارجی الغرافه هستند. تیم استقلال هم در نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان شاخصی را به خدمت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به رامین رضائیان، دیدیه اندونگ و گائل کاکوتا اشاره کرد. همچنین رافائل سیلوا، گوستاوو بلانکو و جلال الدین ماشاریپوف سه بازیکن دیگر استقلال هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند و نکونام می‌تواند از آنها در این بازی استفاده کند.

مهرداد محمدی مهاجم استقلال که به دلیل محرومیت قادر به همراهی در استقلال در لیگ برتر نیست در این بازی و به صلاحدید کادرفنی می‌تواند به میدان برود. طبق اعلام مسئولان این بازی با پوشش ۹ دوربین مخصوص سیستم داور ویدئویی برگزار می‌شود و تنها ۸ هزار نفر می‌توانند این بازی را از نزدیک مشاهده کنند.

«یاسین براهیمی» و «رودیگو مورنو» دو غایب الغرافه در این بازی هستند که حتی با کاروان این تیم به تهران نیز سفر نکرده‌اند. پیروزی در این بازی می‌تواند به جواد نکونام برای بقا در این تیم کمک کند او در هفته‌های گذشته تا مرز اخراج از هدایت استقلال پیش رفت اما در نهایت با حمایت هواداران و برخی از پیشکسوتان در این تیم ماندنی شد.