تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3780828
شناسه : 3780828
تاریخ :
آغاز فعالیت خانه‌های محیط زیست در سرای محلات شهرداری اقتصاد ایران: شهردارمنطقه ۱۳ تهران از افتتاح و بازگشایی ۴ خانه محیط زیست با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری مردم در رفع چالش‌های زیست محیطی و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران در خصوص افتتاح خانه‌های محیط زیست گفت: خانه‌های محیط زیست با اهداف آموزش شهروندی، بهره برداری از فضای آموزشی و فعال ماندن و تداوم کلاس‌های آموزشی، استفاده بهینه از انرژی، مردمی و عمومی سازی امکانات ارگان‌های شهرداری تهران، تفکیک زباله از مبدأ، تقویت، فرهنگ‌سازی و بازوی اجرایی قوی‌تر سایر فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی شهرداری در چهار سرای محله منطقه ۱۳ کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: جایگزینی کیسه نخی برای خرید نان، کیسه‌های زباله قابل بازیافت داخل ماشین و … از دیگر اهدافی است که با عضوگیری اعضا در این محلات انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ تهران در خصوص کارکرد خانه‌های محیط زیست اظهار داشت: این خانه‌ها محلی جهت آموزش، گفتگو، ایده پردازی در زمینه پسماند، فضای سبز و محیط زیست است و با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی، خانه‌های محیط زیست منطقه فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در آئین افتتاح خانه‌های محیط زیست منطقه که با حضور کریمی معاون مدیرکل اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری و جمعی از معاونان و مدیران برگزار شد، مسائل و مشکلات سرای محلات نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کریمی معاون مدیرکل اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری نیز در حاشیه افتتاح خانه‌های محیط زیست منطقه خاطر نشان کرد: خانه محیط زیست به‌خوبی می‌تواند ارتباط بین شهروندان با شهرداری را به عنوان یک نهاد اجتماعی و در راستای اهداف محیط زیستی مدیریت شهری برقرار کند.

وی ادامه داد: با افتتاح خانه‌های سرای محلات، فضایی در سراهای محلات برای فعالیت‌های محیط زیستی داوطلبانه ایجاد می‌شود تا بتوان فعالیت‌های محیط زیستی را از سطح محلات آغاز و اقدامات آموزشی، فرهنگی و ترویجی را در این بستر مهیا کنیم.