تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780815
شناسه : 3780815
تاریخ :
آمریکا: هیچ طرحی برای ترور «نیکلاس مادورو» نداریم اقتصاد ایران: وزارت خارجه آمریکا ادعای دولت ونزوئلا مبنی بر طرح سازمان جاسوسی سیا برای ترور رئیس‌جمهور این کشور را تکذیب کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، پس از اینکه دولت ونزوئلا اعلام کرد که شش تبعه خارجی از جمله ۳ شهروند آمریکایی را در رابطه با طرح سازمان جاسوسی سیا برای ترور «نکیلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بازداشت کرده، وزارت خارجه آمریکا این اطلاعیه دولت ونزئلا را رد کرد و آن را «کاملا نادرست» توصیف کرد.

دیروز یکشنبه «دیوسدادو کابلو» وزیر کشور ونزوئلا در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی ونزوئلا ۶ تبعه خارجی از جمله ۳ آمریکایی، ۲ اسپانیایی و یک نفر اهل جمهوری چک را بازداشت کردند که قصد داشتند «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا را ترور کنند.

به گفته کابلو افراد بازداشت‌شده بخشی از طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای سرنگونی دولت ونزوئلا و ترور رئیس‌جمهور و برخی از اعضای ارشد دولت بودند.

وزیر کشور ونزوئلا در ادامه افزود یکی از آمریکایی‌های بازداشت‌شده «ویلبرت جوزف کاستاندا گومز» نام دارد که از تفنگداران سابق نیروی دریایی ارتش آمریکاست و پیش از این در جنگ افغانستان، عراق و درگیری‌های کلمبیا حضور داشته است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای بازداشت یکی از اعضای ارتش آمریکا در ونزوئلا را تأیید کرد و درباره ۲ شهروند آمریکایی دیگر افزود که «ما از گزارش‌های تأییدنشده درباره دو شهروند بازداشت‌شده دیگر در ونزوئلا آگاه هستیم.»

پیش از این وزارت کشور ونزوئلا از کشف وضبط محموله بزرگ سلاح آمریکایی ویژه آشوب و اغتشاش در این کشور خبر داد.

شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از کشف و ضبط بیش از ۴۰۰ قطعه سلاح غیرقانونی در این کشور خبر داد.

در این بیانیه آمده است که قرار بود که مخالفان تندرو دولت مادورو برای اغتشاش و بی‌ثباتی در این کشور از آن استفاده کنند.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره به نقل از رویترز گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا از بازداشت یکی از افراد وابسته به ارتش آمریکا در ونزوئلا به اتهام براندازی علیه دولت قانونی کاراکاس خبر داده است.

رویترز در این باره به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که کاخ سفید اعلام کرده که دستگیری تبعه آمریکایی به اتهام براندازی علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور «ادعایی دروغ» است.