تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780730
شناسه : 3780730
تاریخ :
راهپیمایی میلیونی مردم یمن به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)+ فیلم اقتصاد ایران: میلیون‌ها نفر از مردم یمن به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) در نقاط مختلف یمن راهپیمایی بزرگی را برگزار کردند و به ابراز شادی و سرور پرداختند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، امروز یکشنبه نقاط مختلف یمن شاهد برگزاری راهپیمایی میلیونی مردم این کشور به مناسبت سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

همچنین در این مراسم میلیونی، مردم یمن با مردم مظلوم فلسطین ابراز همبستگی کردند و حمایت و یاری خود نسبت به فلسطینیان به ویژه ساکنان نوار غزه را بیان نمودند.

در «صنعا» پایتخت یمن، میدان «السبعین» و خیابان‌ها و راه‌های منتهی به این میدان مملو از عاشقان رسول خدا (ص) شد و هیئت‌هایی از برخی کشورهای عربی و اسلامی نیز در مراسم برگزارشده در این شهر شرکت کردند.

علاوه بر این مراسم مشابهی در دیگر مناطق یمن از جمله «الحدیده»، «صعده»، «إب»، «الجوف»، «مأرب»، «الضالع»، «ریمه»، «عمران» و «البیضاء» برگزار شد.

همچنین در مراسم بزرگ گرامیداشت سالروز میلاد مبارک رسول اکرم (ص) در یمن، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به سخنرانی پرداخت.

عبدالملک بدرالدین الحوثی با اشاره به عملیات منحصر به فرد امروز نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی گفت: عملیات امروز با موشکی انجام شد که از فناوری بالایی برخوردار است. این موشک موفق شد از سامانه‌های دشمن گذر کند و مسافتی را که ۲۰۴۰ کیلومتر برآورد می‌شود طی کند. این عملیات در راستای مرحله پنجم تشدید اقدامات صورت گرفت.

وی افزود: عملیات ما تا زمانی که جنگ و محاصره علیه غزه ادامه داشته باشد، تداوم خواهد داشت. موضع ما تا پاکسازی فلسطین از لوث چنگال اشغالگران ثابت خواهد بود.

الحوثی گفت: ما به هماهنگی با محور جهاد و مقاومت ادامه خواهیم داد و به اذن خداوند متعال رخدادهای بزرگ‌تری در آینده اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: نیروهای ما به عملیات خود در دریاها علیه کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی ادامه می‌دهند. این عملیات موفق و کاملاً مؤثر بوده است.