تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780729
شناسه : 3780729
تاریخ :
تلاش انگلیس برای تسهیل حمله اوکراین به خاک روسیه اقتصاد ایران: بنا به گزارش یک رسانه انگلیسی، شماری از مقامات سابق این کشور خواهان کمک به اوکراین برای حمله به خاک روسیه هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شماری از مقامات سابق انگلیس از جمله وزرای دفاع سابق این کشور خواهان مجوز دهی به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات این کشور شدند.

نشریه تایمز نوشت که پنج وزیر دفاع سابق انگلیس و «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق این کشور، از جمله کسانی هستند که از «کایر استارمر» نخست وزیر کنونی خواستند تا به اوکراین اجازه دهد تا از موشک‌های انگیسی «سایه طوفان» برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کند.

بر اساس گزارش این نشریه، نام «گرانت شاپس»، «بن والاس»، «گاوین ویلیامسون»، «پنی موردانت»، «لیام فاکس» در این فهرست به چشم می‌خورد. آنها از استارمر خواستند تا به اوکراین اجازه دهد حتی بدون حمایت آمریکا از موشک‌های انگلیسی علیه خاک روسیه استفاده کند.

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که کشورهای ناتو فقط در مورد استفاده احتمالی کی‌یف از سلاح‌های دوربرد غربی بحث نمی‌کنند، بلکه در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت کنند یا خیر.

پوتین در پایان گفت که دخالت مستقیم غرب در مناقشه اوکراین ماهیت آن را تغییر می‌دهد و روسیه مجبور خواهد شد بر اساس تهدیدهایی که از این طریق برای این کشور ایجاد می‌شود، تصمیم بگیرد.