تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780722
شناسه : 3780722
تاریخ :
لوموند: فرانسه نگران وقوع جنگ جهانی سوم است اقتصاد ایران: یک نشریه فرانسوی از نگرانی دولت این کشور از گسترش دامنه جنگ اوکراین در سطح جهانی پرده برداشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نشریه فرانسوی لوموند در گزارشی از نگرانی دولت پاریس در خصوص تبعات گسترش جنگ اوکراین نوشت.

نشریه لوموند فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که اعضای دولت فرانسه نگران خارج از کنترل شدن درگیری اوکراین هستند و در حال حاضر احتیاط زیادی در پیش گرفته اند..

بنا به نوشته لوموند، نگرانی از تبدیل این درگیری به برخورد مستقیم بین مسکو و ناتو در چند روز گذشته به شدت افزایش یافته است و گزارش شده که آمریکا و متحدانش در نظر دارند به کی‌یف اجازه حمله در عمق خاک روسیه با استفاده از تسلیحات غربی را بدهند.

در حالی که دولت فرانسه هنوز موضع رسمی خود را در این مورد اعلام نکرده است، اما دیپلمات‌های فرانسوی در مصاحبه با این نشریه اعتراف کردند که پاریس نگران تشدید بالقوه تنش بوده و سعی کرده از آن اجتناب کند.

یک مقام دیپلماتیک فرانسه به لوموند گفت: ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کنیم.

این مقام فرانسوی با اشاره به هشدارهای مقامات ارشد روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که نمی‌توان به سادگی این فرضیه را که روس‌ها قادرند مقیاس عملیات نظامی خود را گسترش دهند، رد کرد.