تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780705
شناسه : 3780705
تاریخ :
اوکراین: کره شمالی کار ما را در میدان نبرد سخت‌تر کرده است اقتصاد ایران: رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین مدعی است ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه، کار را در میدان نبرد برای اوکراینی‌ها سخت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کریلو بودانوف» رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین از همکاری نظامی مسکو و پیونگ یانگ به عنوان دردسری برای کی یف یاد کرد.

رئیس سرویس اطلاعاتی اوکراین اعلام کرد که افزایش تولید بمب‌های هدایت شونده روسیه و همچنین تحویل مهمات توپخانه ای از کره شمالی مشکلات بزرگی را برای نیروهای اوکراینی در میدان نبرد ایجاد می‌کند.

بودانوف گفت که کمک نظامی کره شمالی به روسیه بزرگترین نگرانی را در مقایسه با حمایت دیگر متحدان مسکو برای کی یف ایجاد کرده است.

او با اشاره به افزایش تنش‌ها در میدان نبرد پس از دریافت تسلیحات جدید از کره شمالی مدعی شد که آنها مقادیر زیادی مهمات توپخانه را تأمین می‌کنند که برای روسیه حیاتی است.

اوکراین و آمریکا و متحدان غربی آن مدعی هستند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با تأمین موشک و مهمات در ازای کمک‌های اقتصادی و نظامی دیگر از مسکو، به روسیه در جنگ علیه اوکراین کمک می‌کند.