تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3780703
شناسه : 3780703
تاریخ :
نسخه لگویی مک‌لارن P۱ با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت ساخته شد! اقتصاد ایران: عصر خودرو- بیشترین زمانی که تا به حال برای چیدن یک مدل لگو صرف کرده‌اید چقدر بوده است؟ گروهی متشکل از ۲۳ فرد از گروه لگو(Lego) و مک‌لارن اتوماتیو(McLaren Automotive) بیش از ۸۰۰۰ ساعت را صرف ساختن یک ماکت خودروی P۱ در اندازه کامل کردند که در واقع سرعت ۴۰ مایل در ساعت(۶۴ کیلومتر در ساعت) را در یک مسیر پیمود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودرو از 342 هزار و 817 قطعه لگو تکنیک(Technic) تشکیل شده است. حتی شامل 768 لگو موتور است که به صورت پیکربندی از هشت مجموعه موتور است که مشابه پیشرانه موتور خودروی مدل V8 P1 است. وزن این خودرو حدود 1220 کیلوگرم است که کمی سبک‌تر از 1395 کیلوگرم نسخه اصلی است.

به نقل از نیواطلس، این مدل با یک باتری الکتریکی و یک فرمان کاربردی، برای رانندگی واقعی ساخته شده است. لاندو نوریس(Lando Norris) راننده بریتانیایی مک لارن در فرمول 1، آن را دور پیست سیلورستون بریتانیا راند و مسافت 3.66 مایل(5.89 کیلومتر) را طی کرد و به حداکثر سرعت نزدیک به 40 مایل در ساعت رسید.

فکر کردن به پیچیدگی‌های موجود در یک ساختار کاربردی مانند این، گیج کننده است. با در نظر گرفتن تحمل وزن وسیله نقلیه با عناصر لگو تکنیک، تا ترکیب صدها موتور لگو برای به حرکت درآوردن ماشین و ترکیب یک فرمان کارآمد، این یک شاهکار است.

لگو پیش از این یک مدل یک به یک از بوگاتی شیرون را در سال 2018 ساخته بود. با این حال، این مدل با وزن 3307 پوند(1500 کیلوگرم) سنگین‌تر بود، ساخت آن تقریبا دو برابر زمان برد و فقط حدود 12 مایل در ساعت 19 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد.

ساخت آن 8344 ساعت کار زمان برد.