تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780693
شناسه : 3780693
تاریخ :
بازداشت مظنون جدید حمله تروریستی مسکو اقتصاد ایران: یک فرد جدید در ارتباط با حمله تروریستی به سالن کنسرت شهر مسکو بازداشت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، افراد بیشتری ممکن است در پرونده مربوط به حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت شهر مسکو مظنون شناخته شوند.

یک حکم دادگاه مبنی بر بازداشت فردی به نام «محمد زور شریپ زودا» به عنوان مظنون جدید این پرونده، نشان می‌دهد که بازرسان روس دلایلی دارند که این مرد ممکن است با سایر همدستان های ناشناس در این جنایت ارتباط داشته باشد.

مظنون به برخی از اتهامات وارده اعتراف و برای همکاری با تحقیقات بازرسان اعلام آمادگی کرد.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس (۳ فروردین) به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۵ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه روز بعد ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده، به‌ویژه ۴ نفر متهم در فیلم منتشرشده که با ماشین قصد فرار به اوکراین را داشتند. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفت، اما «الکساندر بورتینکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه تأکید کرد که آمریکا، انگلیس و اوکراین نیز پشت این حمله تروریستی قرار دارند و احتمالاً از عوامل داعش استفاده کرده‌اند.