تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780682
شناسه : 3780682
تاریخ :
مهم‌ترین حملات علیه تل آویو از هفتم اکتبر اقتصاد ایران: ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از پرتاب یک موشک بالستیک زمین به زمین از یمن به سوی تل‌آویو خبرداد که به منطقه ای در نزدیکی فرودگاهی در این شهر برخورد کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز یکشنبه نیروهای مسلح یمن موفق شدند با شلیک یک موشک بالستیک زمین به زمین، قلب اراضی اشغالی را هدف قرار دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حمله به ناتوانی در هدف قرار دادن این موشک اذعان کرد و از برخورد آن به تل‌آویو خبر داد.

بنابر اعلام کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی این موشک که از یمن پرتاب شد به منطقه‌ای در نزدیکی یک فرودگاه در تل‌آویو اصابت کرد. تصاویر منتشر شده از وقوع آتش سوزی‌های متعدد در تل آویو در پی حمله موشکی یمن حکایت دارد.

برخی منابع اعلام کردند موشک پرتاب شده از یمن، موشک بالستیک حاطم ۲ بوده که از موشک‌های پیشرفته نیروهای مسلح یمن محسوب می‌شود.

به همین مناسبت شبکه الجزیره در گزارشی حملات متعدد علیه تل آویو را که از هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) رخ داده را مورد بررسی قرار داده است:

مهم‌ترین حملات علیه تل آویو از هفتم اکتبر

۱ ژانویه ۲۰۲۴: شهر تل آویو در آغاز سال جدید میلادی با بیش از ۲۰ فروند موشک قرار گرفت که ۱۰ فروند از آنها رهگیری شد، در حالی که قطعات موشک‌های رهگیری شده در منطقه Rehovot در نزدیکی بیمارستان کاپلان سقوط کرد.

۸ ژانویه ۲۰۲۴: مقاومت فلسطین تل آویو و ۲۰ شهر در جنوب اراضی اشغالی را با استفاده از ۲۰ فروند موشک بمباران کرد.

۲۹ ژانویه ۲۰۲۴: ۱۲ موشک از خان یونس به سمت تل آویو و اطراف آن پرتاب شد.

مهم‌ترین حملات علیه تل آویو از هفتم اکتبر

۱۴ آوریل ۲۰۲۴: ایران، اراضی اشغالی را از شمال تا جنوب آن هدف حمله گسترده موشکی و پهپادی قرار داد. این عملیات تحت عنوان وعده صادق و در پاسخ به ترور فرماندهان نظامی ایران در کنسولگری ایران در سوریه، انجام شد و طی آن موشک‌های شلیک شده به شهر تل آویو رسید.

۱۴ آوریل ۲۰۲۴: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک کشتی نیروی دریایی این رژیم با موفقیت یک هدف هوایی مشکوک که از دریای سرخ وارد حریم هوایی تل آویو شده بود را رهگیری کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای نظامی افزود: نیروی دریایی و هوایی بدون فعال کردن آژیرهای هشدار، هدف مشکوک را زیر نظر گرفته و آن را تا زمانی که سامانه گنبد دریایی آن را رهگیری کرد، تعقیب کردند. وی مدعی شد که این حادثه تلفات جانی و آسیب‌های مادی نداشته است.

۲۶ مه ۲۰۲۴: ۱۲ فروند موشک از منطقه رفح در جنوب غزه به سمت تل آویو شلیک شد که از این تعداد ۸ موشک وارد حریم هوایی تل آویو شد و ۴ صهیونیست را با جراحات مختلف مجروح کرد.

مهم‌ترین حملات علیه تل آویو از هفتم اکتبر
لحظه اصابت پهپاد یمنی به تل آویو

۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴: یک فروند پهپاد از یمن به سوی تل آویو پرتاب شد. این پهپاد پس از اصابت به تل آویو موجب هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن هشت نفر دیگر شد.

انصارالله یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره گفت که این موشک از حریم هوایی سودان و مصر عبور کرد و به سمت دریای مدیترانه حرکت کرد و پس از آن به تل آویو رسید.

۱۳ آگوست ۲۰۲۴: دو موشک از جنوب غزه پرتاب شد که یکی از آنها به دریا در سواحل تل آویو سقوط کرد.

۲۵ آگوست ۲۰۲۴: مقاومت فلسطین موشکی را از خان یونس در جنوب غزه به سمت تل آویو پرتاب کرد و ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که موشک در منطقه باز در جنوب تل آویو فرود آمده است.

مهم‌ترین حملات علیه تل آویو از هفتم اکتبر

۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴: یک فروند موشک زمین به زمین از یمن به سوی تل آویو پرتاب شد. این موشک از مرزهای شرقی به حریم هوایی اراضی اشغالی نفوذ کرد.

گفته می‌شود این موشک پس از طی مسافتی ۲۰۰۰ کیلومتری تنها در ۱۵ دقیقه به مرکز تل آویو رسیده و سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی نیز در هدف قرار دادن آن ناموفق بوده اند. سازمان امداد و نجات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی این رخداد ۹ نفر که پس از شنیدن صدای آژیر به پناهگاه‌ها فرار کرده بودند، زخمی شدند.