تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3780678
شناسه : 3780678
تاریخ :
شرایط غیرانسانی زندان‌های ایتالیا با چشم اندازی بدون تغییر اقتصاد ایران: یک رسانه غربی در مطلبی به شرایط غیرانسانی و پر ازدحام زندان‌های ایتالیا پرداخت که هیچ بهبودی برای آن پیش بینی نمی‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه "تاگس آنسایگر" در مطلبی به وضعیت وخیم و فاجعه بار زندان های پر ازدحام در ایتالیا پرداخته و نوشت: زندان های ایتالیا کاملاً شلوغ و پر ازدحام است. تعداد خودکشی ها به ویژه در تابستان های گرم افزایش می یابد و هیچ تغییری در وضعیت این نهادها پیش بینی نمی شود.

یوسف نام یکی از زندانیان در این کشور است که تنها 18 سال داشت. این جوان مصری در 5 سپتامبر، در زندان سن ویتوره میلان سوخت. وی خودش و تشکش را آتش زد. این که آیا این اقدام با قصد خودکشی یا در اعتراض به شرایط زندان انجام شد مشخص نیست.

بحث ها در رسانه های ایتالیایی در ماه اوت در مورد شرایط زندان های این کشور فروکش کرده بود. اما حالا دوباره این بحث ها بالا گرفته است. "کارلو نوردیو"، وزیر دادگستری ایتالیا در دولت جناح راست جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور چندین بار در این باره با احزاب مختلف، چه حزب راستگرای برادران ایتالیا از اردوگاه دولتی و چه جناح چپ میانه رو Partito Democratico (PD) از اپوزیسیون صحبت کرد و در طول تابستان هیئت های پارلمانی به نهادهای سراسر کشور در این باره پیام فرستادند.

پس از بازدید از زندان Poggioreale ناپل، نمایندگان جناح چپ میانه رو PD وضعیت را "شرایطی مشابه آمریکای لاتین" نامیدند. نمایندگان حزب راستگرای برادران ایتالیا از اودینه در شمال ایتالیا هم هفته گذشته گزارش دادند که زندان آنجا با 177 زندانی کاملاً شلوغ است و تنها 95 مکان در دسترس است. آن ها تاکید کردند که از سوی دیگر، اجرای این اصل مهم است که هرکس آزادی خود را از دست بدهد، حیثیت خود را از دست نمی دهد.

این بحث ها همچنین با این واقعیت تقویت شد که خودکشی های پشت میله های زندان بارها در ماه های ژوئیه و اوت گزارش شد. تا کنون در سال 2024، 70 زندانی و بیش از هر زمان دیگری خودکشی کرده‌اند. و خودکشی‌های ماه‌های اخیر احتمالاً با شرایط غیرقابل تحمل زندان در گرمای شدید بین ژوئیه تا اوایل سپتامبر مرتبط است.

در ادامه این گزارش آمده است: بهر حال شرایط زندان ها در ایتالیا غیرقابل تحمل است، به ویژه به این دلیل که بسیاری از مراکز اصلاح و تربیت به طرز ناامیدکننده ای شلوغ هستند. روی کاغذ 50000 جایگاه زندان در این کشور وجود دارد، اما در حال حاضر 61000 نفر در زندان هستند. مراکز اصلاح و تربیت در ناپل، رم و میلان به ویژه تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته اند.

در زندان سن ویتوره، جایی که یوسف خودکشی کرد، 1100 زندانی در 450 مکان برای حبس وجود دارد به گونه ای که یازده مرد در یک سلول 33 متر مربعی جمع می شوند.

بر اساس آنچه در آمارها گزارش می شود حدود 19000 نفر از زندانیان کار می کنند - اما اکثر آنها صرفاً کار نظافت یا کمک به سرو غذا را انجام می دهند، در حالی که فقط 3000 نفر برای کارفرمایان خارجی و "واقعی" کار می کنند. با این حال، بیشتر آنها در سلول‌های پر ازدحام به حال خود رها می‌شوند و در حالی که تعداد زندانیان بیش از ظرفیت است، بسیاری از پست‌های بین نگهبانان، خدمات بهداشتی و روان‌شناسان زندان خالی است.

سازمان کمک به زندانیان آنتیگونه چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که سالانه حدود 10000 مورد خودآزاری و مجروح کردن خود در زندان ها وجود دارد. زندانیان سیگارهای روشن را روی پوست خود خاموش می‌کنند، تیغ‌ها و باتری‌ها را می‌بلعند و مرتب سر خود را به دیوار می‌کوبند تا زمانی که بیهوش شوند.

سازمان آنتیگونه تاکید کرد: اینها ارقامی هستند که با ارزش های یک کشور متمدن تطابق ندارند و نشان دهنده یک وضعیت اضطراری ملی هستند. اتحادیه زندانبانان نیز در این بررسی مورد توجه قرار گرفته است. در سال جاری تاکنون شش مورد خودکشی در میان نگهبانان رخ داده است.

علاوه بر ازدحام بیش از حد مزمن، شرایط بهداشتی مخاطره آمیز تا فاجعه بار در اکثر زندان ها وجود دارد. بسیاری از سلول ها مملو از سوسک ها و سایر حیوانات موذی هستند و اغلب کمبود آب گرم و گاهی آب سرد وجود دارد.

وزیر دادگستری ایتالیا اکنون این گونه ابراز عقیده است که زندان ها صرفاً بازداشتگاه هایی با شرایط غیرانسانی هستند و این یکی از دلایلی است که میزان تکرار جرم پس از آزادی در آن ها حدود 60 درصد است. وی در ماه اوت "Decreto carceri"، "فرمان زندان" را ارائه کرد که بر اساس آن 1000 نگهبان جدید باید استخدام شوند و زندانیان باید هر ماه دو تماس تلفنی اضافی با دنیای خارج داشته باشند. اکنون، در ماه سپتامبر، وی اعلام کرد: "15000 تا 20000" زندانی باید در چند ماه آینده مراکز اصلاح و تربیت را ترک کنند.

وزیر دادگستری ایتالیا همچنین اعلام کرد که معتادان زندانی به زودی به جوامع درمانی منتقل خواهند شد. وی البته نگفت که آیا چنین مکان هایی وجود دارند یا خیر. به گفته وی 30 درصد از مجرمان خارجی باید در آینده محکومیت خود را در کشور خود بگذرانند. اما هیچ چیز از نظر عملیاتی برای آن ها تنظیم نمی شود.

و همچنین این وزیر ایتالیایی اعلام کرده که می خواهد اطمینان حاصل کند که خارجی ها می توانند راحت تر از حبس خانگی بهره مند شوند. این شرایط اغلب به دلیل کمبود آپارتمان های معمولی به آنها اعطا نمی شود. به همین دلیل است که وزیر دادگستری می‌خواهد آنها در تأسیساتی که توسط انجمن‌های اجتماعی اداره می‌شود، اسکان داده شوند. اما در اینجا نیز مشخص نیست که آیا چنین مکان هایی وجود دارند یا خیر. بنابراین تنها یک چیز نسبتاً قطعی است: تابستان آینده دوباره در ایتالیا بحث هایی در مورد زندان های شلوغ و شرایط غیرانسانی زندان ها مطرح خواهد شد.

شرایط غیر قابل قبول در زندان های ایتالیا اخیرا و نه برای اولین بار، شورای اروپا را هم وارد عمل کرده است. این هیئت استراسبورگ اخیرا "با نگرانی فراوان" خاطرنشان کرد که اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات تاکنون نتوانسته است روند منفی نگران کننده خودکشی در زندان های ایتالیا را متوقف کند. به همین دلیل، شورای اروپا از دولت "جورجیا ملونی" خواست تا اقدامات فوری و موثر در برابر شرایط فاجعه بار در زندان ها اتخاذ کند.

انتهای پیام/