تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3780664
شناسه : 3780664
تاریخ :
کشف کارگاه‌ فلزکاری ۲۷۰۰ ساله در کاشان اقتصاد ایران: مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی تپه سیلک کاشان از کشف کارگاه‌های فلزکاری ۲۷۰۰ ساله، بقایای تنور ساج و ظروف سالم مربوط به دوره سوم سیلک در فصل سوم کاوش باستان‌شناسی این محوطه باستانی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد حسین‌زاده سادات؛ مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی تپه سیلک کاشان، امروز 25 شهریورماه و در سالروز ثبت ملی محوطه باستانی سیلک اظهار کرد: شروع فصل سوم کاوش باستان‌شناسی سیلک از 25 مردادماه امسال با همکاری دانشگاه کاشان، موزه ملی ایران و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز و به مدت یک ماه ادامه داشت.

او ادامه داد: در این فصل از کاوش، 25 دانشجوی مقاطع مختلف باستان‌شناسی از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، کاشان، شهید بهشتی و هنر اصفهان فعالیت و مشارکت داشتند.

عضو هیئت‌علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه کاشان افزود: در این دوره کاوش علاوه بر کشف بقایای تنور ساج و ظروف سالم، آثاری از بقایای برخی فضاهای صنعتی مربوط به دوره سوم سیلک نیز کشف شد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی تپه سیلک کاشان تصریح کرد: ثبت جهانی این اثر ارزشمند تاریخی را دور از انتظار نمی‌دانم و امیدوارم این مهم به‌زودی محقق شود. زیرا معتقدم سیلک یکی از ارزشمندترین محوطه‌های باستانی ایران و جهان است که نزدیک به 8 هزار سال پیش از دوران روستانشینی تا دوران ماد، شواهد و مدارک تحولات زندگی بشر را در خود نگاه داشته است.

تپه‌های سیلک 24 شهریور 1310 با شماره‌ 38 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/