تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3780648
شناسه : 3780648
تاریخ :
تیم ملی ووشو ایران نایب قهرمان آسیا شد/ نصیری هفتمین طلایی اقتصاد ایران: آخرین نماینده ایران در رقابت های ووشو قهرمانی آسیا با برتری مقابل رقیب قزاقستانی خود به نشان طلا دست یافت تا تیم ایران با کسب ۱۵ مدال طلا، نقره و برنز عنوان نایب قهرمانی را کسب کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی آسیا که به میزبانی ماکائو و با حضور ووشوکارانی از ۲۳ کشور جریان داشت، با قهرمانی چین و نایب قهرمانی تیم اعزامی کشورمان به پایان رسید.

آخرین نماینده ایران محمود نصیری بود که در وزن ۹۰+ کیلوگرم در مبارزه پایانی برای کسب مدال طلا به دیدار «بالتابایف» از قرقیزستان رفت و با کسب پیروزی در این مبارزه به نشان طلا دست یافت. در این وزن چهار نفر شرکت داشتند که نصیری با برتری مقابل «جیاهو کای» از هنگ کنگ راهی فینال شده بود.

در پایان این دوره از مسابقات تیم ملی ایران با کسب ۷ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. دوره قبلی این مسابقات سال ۱۳۹۵ به میزبانی چین تایپه برگزار شده بود که تیم کشورمان با همین تعداد مدال عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود و بعد از هشت سال همان نتیجه تکرار شد.

چین با ۱8 طلا و یک نقره و سه مدال برنز عنوان قهرمانی را کسب کرد. تیم‌های مالزی، ویتنام، هنگ کنگ و ماکائو نیز عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.

برای تیم کشورمان در این دوره از مسابقات زهرا کیانی (دو مدال)، یاسمن باقرزاده، شهربانو منصوریان، علی خورشیدی، محمدرضا ریگی و محمود نصیری ۷ مدال طلا، امیر حسین همتی، صدیقه دریایی و سهیلا منصوریان سه مدال نقره، هلیا اسدیان، سوگند سینکایی، محمد فرهادی، رضا عبدالهی و تیم دو نفره نمایشی بانوان (کیانی- اسدیان) ۵ مدال برنز کسب کرده‌اند.