تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3780624
شناسه : 3780624
تاریخ :
حکم حبس برای مقام ایتالیایی به دلیل رفتار ضد مهاجرتی اقتصاد ایران: دفتر دادستانی عمومی ایتالیا در محاکمه‌ای در مورد نحوه رفتار با مهاجران در دریای مدیترانه، خواستار ۶ سال حبس برای متئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا به دلیل رفتار نامناسب با مهاجران شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ماتئو سالوینی"، رئیس حزب لگا در دولت ائتلافی ایتالیا به دلیلل رفتار نامناسب با پناهندگان به 6 سال زندان محکوم شد. این دادستانی در دادگاهی در پالرموی سیسیل خواستار این مجازات برای این سیاستمدار بلند پایه ایتالیایی شده است.

دلیل این محکومیت این عنوان شده است که در سال 2019، سالوینی به عنوان وزیر کشور، مانع از ورود یک کشتی نجات با تقریبا 150 سرنشین به یک بندر در ایتالیا شد و مهاجران مجبور شدند حدود 19 روز روی این کشتی منتظر بمانند. این اقدام نقض توافقات بین المللی و سلب آزادی پناهجویان عنوان شده است.

سالوینی روز شنبه در جلسه دادگاهی که سه سال است ادامه دارد، در دادگاه حضور نداشت. وی در حساب اینستاگرام خود نوشت: دوباره همه کارها را همان‌طور انجام می‌دهم.

این سیاستمدار جناح راست از سال 2018/19 وزیر کشور بود. در آن زمان، او با سرکوب و رفتار خشونت آمیز مسبت به کشتی‌های سازمان‌های امدادی خصوصی که پناهجویان را از قایق‌های مدیترانه سوار می‌کردند، در سطح جهانی شهرت پیدا کرده بود.

به گفته یک سازان امدادرسانی ، کشتی به نام "آغوش باز" بیش از 160 نفر را در اوت 2019 از آب های مواج دریا نجات داد. سپس این کشتی در جزیره لامپدوزا ایتالیایی در دریای مدیترانه لنگر انداخت، اما اجازه نداشت در بندر آنجا پهلو بگیرد. اوضاع بحرانی در این کشتی به اوج خود رسید. چندین بار پناهجویان به داخل آب پریدند و سعی کردند با شنا خود را به ساحل برسانند.

دادستان عمومی سرانجام پس از سه هفته کشتی "آغوش باز" را مصادره کرد تا کشتی بتواند پهلو بگیرد.

حالا امروز سالوینی یکی از چهره های مرکزی ائتلاف سه حزبی جناح راست جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا است.

ملونی از شریک ائتلافی خود ساوینی در برابر این حکم دادگاه دفاع کرد. وی که رهبر حزب راستگرای برادران ایتالیا است نوشت: باور نکردنی است که یک وزیر ایتالیایی به دلیل انجام وظیفه خود در دفاع از مرزهای کشور، که به نفع شهروندان است در معرض خطر 6 سال حبس قرار گیرد. هم زمان وی همبستگی کامل خود را به سالوینی ابراز کرد.

دیگر وزرای حزب برادران ایتالیا هم از این وزیر ایتالیایی حمایت کردند.

به این ترتیب در یک محاکمه در مورد رفتار با مهاجران در دریای مدیترانه، دفتر دادستانی عمومی خواستار شش سال زندان برای متئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا شده است. رئیس حزب راستگرای حاکم لگا متهم است که در زمان وزارت کشورش در سال 2019 از ورود یک کشتی سازمان امدادرسان اسپانیایی به بندر برای هفته ها جلوگیری کرده است. دادستانی این موضوع را در دادگاه پالرمو به عنوان سلب آزادی و سوء استفاده از مقام تلقی کرد. قرار است حکم سالوینی که وزیر فعلی حمل و نقل هم است ماه آینده اعلام شود.

ایتالیا هم مانند دیگر کشورهای اروپایی سیاست های بسیار سختگیرانه‌ای را علیه پناهجویان در دستور کار قرار داده تا بتواند جلوی هجوم پناهجویان به این کشور را بگیرد.

جورجیا ملونی زمانی که به قدرت رسید قول داد که مهاجرت را محدود کند، اما طبق داده‌های دولت با وجود سیاست های سختگیرانه در قبال پناهندگان تعداد مهاجران در سال 2023 حدود 2 برابر شده است.

انتهای پیام/