تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3780617
شناسه : 3780617
تاریخ :
نماینده پیشین پاکستان: هیچ مخالفت جدی علیه طالبان وجود ندارد اقتصاد ایران: نماینده ویژه پیشین پاکستان برای افغانستان در نخستین اظهاراتش پس از برکناری، اظهار داشت درحال حاضر هیچ مخالفت جدی علیه طالبان در افغانستان وجود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه پیشین پاکستان برای افغانستان در اولین مصاحبه خود پس از برکناری، هشدارد داد انزوای افغانستان می‌تواند به تهدیدی برای سراسر جهان تبدیل شود.

«اکسپرس تریبون» نشریه نزدیک به ارتش پاکستان دلیل برکناری درانی را عدم تأثیرگذاری وی بر روابط افغانستان و پاکستان و نیز عدم مقبولیتش در کابل دانسته بود.

این دیپلمات کهنه‌کار در مصاحبه با کانال  (Ambassadors' Lounge)گفت به دلیل بحران‌های دیگر مانند جنگ اوکراین و غزه، افغانستان از کانون توجه خارج شده و نادیده گرفته می‌شود.

درانی درباره مخالفان طالبان نیز تصریح کرد در حال حاضر هیچ مخالفت جدی علیه طالبان وجود ندارد، اما با توجه به تاریخ 40 ساله افغانستان نمی‌توان تضمین کرد که این وضعیت همیشه ادامه داشته باشد.

دیپلمات پاکستانی با تأکید بر اجتناب از به رسمیت شناختن طالبان گفت: ما در گذشته همراه با عربستان و امارات متحده عربی، طالبان را به رسمیت شناختیم، اما این اقدام نتوانست از وقوع حملات 11 سپتامبر جلوگیری کند.

نماینده ویژه پیشین پاکستان برای افغانستان تأکید کرد کسانی که معتقدند باید طالبان را به رسمیت بشناسند با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/.