تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3780613
شناسه : 3780613
تاریخ :
امکان ثبت نام «مزدا شاسی بلند هیبرید» در سامانه جانبازان فراهم شد اقتصاد ایران: شرکت آفتاب‌خودرو دارای پیشینه‌ای ۱۵ساله در زمینه فروش و خدمات پس‌ازفروش خودروهای وارداتی مختلف ازجمله هیوندای، کیا و ... است. این شرکت باسابقه در زمینه واردات، فروش و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، به‌تازگی مجوز نمایندگی واردات خودروهای مزدا را دریافت کرده است و طی یک نشست خبری در تیرماه سال جاری این موضوع را به‌ رسانه‌ها نیز اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آفتاب‌خودرو خبر داد به‌زودی نخستین سری خودروهای وارداتی مزدا توسط این شرکت راهی کشور خواهد شد و از طریق سامانه خودروهای وارداتی و همچنین سامانه خودروهای وارداتی ویژه جانبازان در اختیار علاقه‌مندان به این برند ژاپنی جذاب و خوش‌سابقه در بازار ایران قرار می‌گیرد. به‌همین دلیل در قالب گفت‌وگویی با آقای مهندس کاظمی، مدیرعامل شرکت آفتاب‌خودرو به‌بررسی برنامه‌های این شرکت در زمینه واردات خودروهای مزدا پرداختیم.

سابقه و فعالیت خودرویی «آفتاب‌خودرو» از چه زمانی آغاز شده و تا رسیدن به واردات مزدا چه مسیری را طی کرده است؟

اگرچه بسیاری از مردم و به‌خصوص رسانه‌ها آفتاب‌خودرو را با برند مزدا می‌شناسند، اما باید بگویم قدمت آفتاب‌خودرو به‌ بیش‌از ۱۵سال می‌رسد. این مجموعه خودرویی از سال‌ها پیش با فروش محصولات خودروسازان مشهور جهان یعنی کیا، هیوندای، تویوتا، ب‌ام‌و و ارائه خدمات پس از فروش به آن‌ها کار خود را آغاز کرد ولی با تشدید تحریم‌ها و قطع واردات برندهای مشهور کره‌ای، ژاپنی و آلمانی به‌کشور مسیر آفتاب‌خودرو نیز مانند تمامی شرکت‌های خودرویی تغییر کرد و این مجموعه به‌یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فروش و خدمات پس از فروش گروه‌های خودرویی تبدیل شد و توانست علاوه‌بر به‌دست آوردن رتبه نخست فروش و خدمات پس از فروش این برندها در تهران و خراسان، با واردات خودروهای مزدا مسیر جدیدی را شروع کند. با احیای دوباره مسیر واردات، آفتاب‌خودرو این‌بار یکی از برندهای نام‌آشنای ژاپنی را با مدل‌های به‌روز، جدید و مطابق با ذائقه مشتریان ایرانی به ‌بازار عرضه خواهد کرد.

امسال واردات چه مدل‌هایی از مزدا را در اولویت کاری دارید؟

در دور اول واردات؛ محصولات جدید برند مزدا در بازارهای جهانی یعنی «مزدا۳» با موتور ۲ لیتری تنفس‌طبیعی، «مزدا CX-۳۰» که نخستین کراس‌اوور مزدا محسوب می‌شود، «مزدا CX-۵۰ با موتور ۲لیتری تنفس‌طبیعی» و همچنین «مزدا CX-۵۰ با موتور ۲.۵لیتر هیبرید» سفارش‌گذاری شده‌اند. البته مزدا CX-۵۰ به‌دلیل سقف قیمتی بالاتر از تعرفه از مسیر ثبت در سامانه خودروهای جانبازان سفارش‌گذاری خواهد شد.

در همین راستا، دو تیپ مزدا CX-۵۰ در مدل‌های هیبرید با موتور ۲.۵لیتری و مدل با موتور تنفس‌طبیعی ۲لیتری در سامانه خودروهای جانبازان ثبت و آماده سفارش‌گذاری است.

همچنین در قراردادی که با شرکت مبدأ منعقد شده، این شرکت متعهد است آخرین مدل‌های کمپانی مزدا را جهت سفارش‌گذاری و عرضه، در اختیار آفتاب‌خودرو قرار دهد. در همین رابطه، خودرو برقی مزدا EZ-۶ که در نمایشگاه اخیر خودرو شانگهای معرفی شده نیز جزو سبد سفارشات آفتاب‌خودرو محسوب می‌شود.

امکان ثبت نام  «مزدا شاسی بلند هیبرید» در سامانه جانبازان فراهم شد

همان‌طور که اشاره کردید شرکت آفتاب‌خودرو قصد دارد در سامانه جانبازان نیز خودروهای مزدا را عرضه کند؛ لطفا در مورد خودروهای عرضه‌شده در سامانه ویژه جانبازان توضیحات بیشتری بفرمایید.

دو تیپ مزدا CX-۵۰ شامل CX-۵۰ با موتور تنفس‌طبیعی ۲لیتری و CX-۵۰ با موتور هیبرید ۲.۵لیتری در سامانه عرضه شده است. این دو خودرو بسیار باکیفیت، قدرتمند و پرطرفدار هستند. ازآن‌جاکه سری CX-۵۰ جزو محصولات جدید مزدا محسوب می‌شوند، در دنیا استقبال بسیار خوبی از آن شده است.

این خودرو به‌دلیل بهره‌گیری از امکانات رفاهی و ایمنی کامل، موتور قدرتمند و بدنه عضلانی، یک خودرو جذاب برای مصارف شهری، بین‌شهری و حتی آفرودی محسوب می‌شود که قطعا برای جانبازان نیز با توجه به‌محدودیت‌های خاصی که دارند، خودرویی باکیفیت خواهد بود.

دوام و کیفیت این خودرو هزینه‌های نگهداری را به‌حداقل می‌رساند. البته جانبازان عزیز متقاضی خودروهای مزدا آفتاب‌خودرو با مراجعه به وب‌سایت aftab-khodro.com و تماس با شماره دفتر مرکزی شرکت، ضمن ارائه مدارک شناسایی می‌توانند جهت بازدید از مزدا CX-۵۰ در دفتر و شوروم مرکزی اقدام کرده و با شناخت کامل‌تری نسبت به این خودرو ثبت‌نام کنند.

برای سال آینده و سال‌های آتی واردات کدام مدل‌های مزدا در دستور کار قرار دارد و برای آنها برنامه‌ریزی شده است؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردم، مذاکرات ما با شرکت تامین‌کننده به‌گونه‌ای است که ضمن افزایش تعداد سفارشات نمونه‌های پرطرفدار کنونی یعنی مزدا۳ و مزداCX-۳۰؛ مدل‌های جدید برقی (با توجه به‌سقف تعرفه مناسب) و نمونه‌های فیس‌لیفت‌شده نیز در سبد سفارش قرار خواهند داشت. اما مهم‌ترین هدف ما افزایش تعداد سفارشات و همین‌طور تامین قطعات به‌منظور ارائه خدمات پس از فروش مناسب به‌مشتریان است.

در طی مسیر پرفراز و نشیب واردات با چه چالش‌ها و دشواری‌هایی روبه‌رو شده‌اید و از وزارت صمت جدید انتظار دارید در کدام بخش‌ از روند واردات خودرو تسهیل‌گری کند؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در زمینه واردات؛ فارغ از فرآیند ثبت‌سفارش، ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت و متمایز به‌مشتریان مزداست که البته منحصر به شرکت نیست؛ بلکه خریداران خودرو هم از این دغدغه مستثنا نیستند. باتوجه به ‌این دغدغه مهم و شرایط موجود در زمینه خدمات‌رسانی هم‌اکنون اقدام به‌خرید دستگاه‌های عیب‌یاب رسمی کمپانی مزدا و سفارش‌گذاری قطعات کرده‌ایم. امیدواریم دولت جدید بتواند با استفاده از تجربیات دولت قبلی در زمینه واردات، این روند را تسهیل و تسریع کند زیرا این موضوع قطعا به‌نفع مردم و مصرف‌کننده نهایی است؛ چراکه هرچه تعداد و سرعت واردات خودروها افزایش یابد، شکاف قیمتی در بازار کاهش یافته و بازار خودرو به‌سرعت تنظیم خواهد شد.

درواقع هدف و دغدغه اصلی در مجموعه آفتاب‌خودرو، عرضه خودرو باکیفیت در کنار خدمات پس از فروش متمایز و به‌روز است؛ همچنین باتوجه به این‌که درحال‌حاضر دو محصول را در سامانه جانبازان ارائه کرده‌ایم، قصد داریم خدمات ویژه و متمایزی را نیز به‌این عزیزان ارائه دهیم تا بتوانیم گامی هرچند کوچک در جهت رفاه حال آن‌ها برداریم.

به‌عنوان سوال آخر، نخستین سری خودروهای وارداتی مزدا چه زمانی در سال جاری به‌دست مشتریان می‌رسند؟

پیش‌بینی ما این است با طی‌شدن آخرین مراحل اداری یعنی اخذ استاندارد، مجوز شماره‌گذاری و شورای قیمت‌گذاری، در کمتر از یک‌ماه آینده پارت نخست مزداهای آفتاب‌خودرو روی سامانه یکپارچه قرار می‌گیرند. همچنین دو مدل شاسی‌بلند مزدا CX-۵۰ همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، هم‌اکنون در سامانه ویژه خودروهای وارداتی جانبازان عرضه شده‌اند. ضمن این‌که درحال‌حاضر پارت اول خودروهای مزدا وارد گمرک ایران شده‌اند که هم‌زمان با طی مراحل پایانی اداری، کار ترخیص و شماره‌گذاری نیز انجام خواهد شد.

درحال‌حاضر پلاک موقت خودروها دریافت و نصب شده که این موضوع روند تولید محتوا، تست‌های جاده‌ای و فنی مختلف را شتاب می‌دهد.