تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3780575
شناسه : 3780575
تاریخ :
نبرد در شمال سوریه؛ احتمال تشدید درگیری در سایه تحولات منطقه اقتصاد ایران: گروهک تحریرالشام پس از دو سال، با حمله به مراکز و مقرهای ارتش سوریه در حومه حلب به دو سال آتش بس خود با دولت دمشق پایان داد. این حملات با هدف کارشکنی در مسیر تلاش برای سازش میان دمشق و آنکارا صورت می‌پذیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، منطقه شمال سوریه درپی حملات تروریست‌های گروهک تحریرالشام (جبهه النصره سابق) طی حملاتی به مواضع ارتش سوریه آتش بس دوساله خود با دولت دمشق را زیرپا نهادند.حملات تروریستی اخیر به نیروهای ارتش سوریه به شهادت 14 نظامی این کشور منجر شد.

 

.

 

این درحالی است که همزمان با آغاز مجدد حملات گروهک تحریرالشام، دیگر گروه‌های مسلح نیز به دنبال شدت بخشیدن به حملات خود به مراکز حضور نظامیان سوری هستند. این مسئله برخلاف توافقات پیشین دمشق و آنکارا و تعهدات دولت ترکیه در مسیر احیای روابط با دمشق است.

در این میان گروه شبه نظامی «جبهه شامیه» از گروهک‌های وابسته به «جیش الوطنی» (اجتماع نیروهای شبه نظامی مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه) جدایی خود از جیش الوطنی اعلام کرد و افزود از پس تحت هیچ شرایطی ذیل دستورات جیش الوطنی دست به عملیات نخواهد زد.

کشور سوریه , آخرین تحولات سوریه , حلب , کشور ترکیه ,

این گروهک همچنین فعالیت با دولت موقت که در واقع دولت خودمختار تحت هدایت ائتلاف معارضه سوری مقیم استانبول بود را نیز به حالت تعلیق درآورد تا نشان دهد عمق اختلافات بیشتر از گذشته است. همین اختلافات منجر به این شده که سرکردگان جیش الوطنی و ائتلاف معارضه نشستی را در ترکیه برگزار کنند تا درباره آخرین وضعیت مناطق شمالی سوریه رایزنی و تبادل نظر نمایند و یا به عبارت بهتر دستورالعمل های جدید مورد نیاز را دریافت کنند. 

کشور سوریه , آخرین تحولات سوریه , حلب , کشور ترکیه ,

در همین رابطه «محمد مبیض»، خبرنگار سوری ساکن شهر حلب به خبرنگار تسنیم می‌گوید: به نظر می‌رسد تشدید تنش توسط جبهه شامیه که در پی بازگشایی گذرگاه ابو زندین حاصل شده، توسعه و گسترش خواهد یافت و می‌‌تواند به درگیری بزرگ با دیگر گروه‌های مسلح ارتش ملی و گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ترکیه مانند گروهک تحریرالشام منتهی شود.  نشانه‌هایی وجود دارد که نشان از توسعه و گسترش این درگیری‌ها همزمان با اظهارات درباره جدیت آنکارا در روند احیای روابط با دمشق است.

 

انتهای پیام/