تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3780543
شناسه : 3780543
تاریخ :
تکمیل پل‌های میدان خاوران نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان است اقتصاد ایران: عضو شورای شهر تهران با اشاره به دو پل نیمه‌تمام در میدان خاوران گفت: این پل‌ها ۱۲ سال نیمه‌کار باقی مانده‌اند. برای رفع معارضین در ضلع جنوبی ۵۰۰ میلیارد تومان و در ضلع شمالی بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروزبه ریاست مهدی چمران برگزار شد.

سیدمحمد آقا میری؛  عضو شورای شهر تهران به پروژه تقاطع بزرگراه نواب ـ تندگویان پرداخت و بیان کرد: این پروژه در نیمه دوم سال 1400 به درخواست مردم آغاز شد. مردم در میدان بهمن با مشکلات ترافیکی مواجه بودند و متوجه شدیم که این پروژه مطالعاتی قبلاً وجود داشته، اما به دلیل معارضین، اجرایی نشده بود.

وی ادامه داد: اجرای فاز سوم این پروژه 18 ماه زمان نیاز داشت، اما رفع معارضین زمان‌بر بود. پلیس راهور نیز اجازه انحراف مسیر را نمی‌داد. با راه‌اندازی فاز سوم، گره ترافیکی میدان بهمن به گفته شهروندان حل شد.

آقامیری همچنین به دو پل نیمه‌تمام در میدان خاوران اشاره کرد و گفت: این پل‌ها 12 سال نیمه‌کار باقی مانده‌اند. برای رفع معارضین در ضلع جنوبی 500 میلیارد تومان و در ضلع شمالی بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت فنی و عمرانی در کنار کمیته عمران شورا طرح ابتکاری را پیش برد و بیش از هزار و 500 میلیارد تومان در تملک‌ها صرفه‌جویی شد. این پروژه اکنون به 120 میلیارد تومان قابل اجرا خواهد بود. طرح‌های آن توسط مشاور ارائه شده و اسناد مناقصه نیز آماده است. با طراحی جدید، این پروژه بدون نیاز به تملک اجرا خواهد شد و ما مردم را در جریان قرار خواهیم داد که بخشی از اجرای طرح جدید نیاز به تخریب دارد.

سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در جریان جلسه، بر ضرورت طرح سؤال از شهردار تهران تأکید کرد.

وی با اشاره به ماده 83 قانون انتخاب شهرداران گفت: در تاریخ 11 شهریور، یعنی 15 روز پیش، سؤالی از شهردار تقدیم ریاست شورا، آقای چمران، کردم که ایشان نیز این موضوع را تأیید و به شهردار ابلاغ کردند.

نجفی ادامه داد: طبق ماده 83، اگر اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار اعتراضی داشته باشند، ابتدا رئیس شورا باید موارد را به شهردار تذکر دهد. در صورت عدم رعایت موارد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود و شهردار موظف است حداکثر ظرف 10 روز به این سؤال پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: سؤال من به استناد تذکر سایر اعضای شورا بود که پیش‌تر مطرح شده بود. اما به نظر می‌رسد که طرح سؤال من را تذکر نامیده‌اند. بنابراین، بار دیگر سؤال خود را مطرح می‌کنم و اصرار دارم که شهردار در صحن شورا حضور یابد و به این سؤال پاسخ دهد.

نجفی همچنین به برگزاری تور بازدید خبرنگاران از پروژه‌های مسکونی اشاره کرد و افزود: متأسفانه شهرداری به جای پاسخگویی به سؤالات، اقدام به برگزاری تور بازدید با حضور خبرنگاران کرده و در اقدامی عجیب، بنده را نیز به این تور دعوت کرده‌اند که در زمان مناسب به این موضوع خواهم پرداخت.

انتهای پیام/