تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3780497
شناسه : 3780497
تاریخ :
نام استقلال در روز دربی تغییر می‌کند! اقتصاد ایران: حذف پسوند «ایران» از نام استقلال یکی از شروط واگذاری این باشگاه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: با اعلام باشگاه استقلال، مجمع عمومی فوق‌العاده این باشگاه با دستور جلسه «تغییر نام شرکت (حذف پسوند ایران)» چهارم مهرماه، روزی که قرار است دربی ۱۰۴ پایتخت انجام شود، برگزار خواهد شد. این تصمیم منبعث از بحث واگذاری دو باشگاه و خصوصی سازی سرخابی هاست.

مطابق آگهی واگذاری پرسپولیس و استقلال، خریدار برای «آزادسازی سهام شرکت فرهنگی – ورزشی استقلال ایران توسط سازمان خصوصی‌سازی علاوه بر رعایت شرایط مقرر در بند ۱۶، منوط به حذف پسوند ایران از نام این شرکت و تغییر اساسنامه در این رابطه» است.

از همین رو تغییر نام شرکت حذف پسوند "ایران" از نام شرکت و سایر مواردی که به موجب قانون تجارت در صلاحیت مجموع عمومی فوق‌العاده است، در دستور کار این مجمع قرار گرفته است.

به موجب بند ۴ ذیل ماده ۹ قرارداد واگذاری سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال، خریداران متعهد به حذف پسوند "ایران" از نام شرکت واگذار شده ظرف مده ۳ ماه از تاریخ قرارداد واگذاری می‌باشند، که از اردیبهشت امسال و با وجود گذشت ۵ ماه از واگذاری بلوکی سهام سرخابی‌ها هنوز این تعهد عملی نشده. هولدینگ خلیج فارس تصمیم گرفته که در مجمع عمومی این ماجرا تصویب کند.

طبق قانون شرکت ها هر گونه مصوبه و تغییرات نیازمند تایید مجمع است و از همین رو هولدینگ خلیج فارس در مجمع عمومی فوق العاده قصد دارد با تاییدیه مجمع پسوند «ایران» را از نام استقلال حذف کند تا به شروط واگذاری عمل کرده باشد.