تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3780489
شناسه : 3780489
تاریخ :
محتوای اینستاگرام کاربران انگلیسی خوراک هوش مصنوعی می شود اقتصاد ایران: طی ماه های آینده محتوایی که کاربران بزرگسال در فیس بوک و اینستاگرام در انگلیس به اشتراک می گذارند، به عنوان محتوای آموزشی برای مدل های هوش مصنوعی شرکت متا به کار می رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیش از این متا به دلیل واکنش های رگولاتوری آموزش هوش مصنوعی با چنین محتوایی را در انگلیس متوقف کرده بود.

این شرکت از پست های عمومی کاربران از جمله تصاویر، توضیحات زیر عکس ها و کامنت ها برای آموزش مدل های هوش مصنوعی مولد استفاده خواهد کرد. البته به گفته شرکت محتوای آموزشی شامل پیام های خصوصی یا اطلاعات حساب های کاربران زیر ۱۸ سال نمی شود.

متا در نیمه ماه ژوئن راه اندازی مدل های هوش مصنوعی خود در اروپا را متوقف کرد زیرا رگولاتور حریم خصوصی ایرلند (رگولاتور اتحادیه اروپا) به شرکت اعلام کرد برنامه هایش برای کنترل داده های مربوط به شبکه های اجتماعی را به تاخیر بیندازد.

پس از آن شرکت آمریکایی اعلام کرد چنین تاخیری به آن اجازه می دهد تا درخواست دفتر کمیسیون اطلاعات انگلیس(ICO) را بررسی کند. در همین راستا متا روز جمعه گفت: از آنجا که ما آموزش مدل های هوش مصنوعی مولد در انگلیس را متوقف کردیم تا بازخورد رگولاتوری بررسی شود، همکاری خوبی با دفتر کمیسیون اطلاعات این کشور ایجاد کردیم. این شفافیت و قطعیت به ما کمک می کند سریع تر هوش مصنوعی را در محصولات متا برای انگلیس ارائه کنیم.

از این پس کاربران فیس بوک و اینستاگرام در انگلیس نوتیفیکیشنی دریافت می کنند که فرایند شرکت برای پردازش اطلاعات و شیوه اعتراض کاربران به استفاده از داده ها برای آموزش مدل های هوش مصنوعی را توضیح می دهد.

متا پس از توقف فعالیت هایش در ماه ژوئن تغییراتی در شیوه عملکرد خود انجام داد.