تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3780483
شناسه : 3780483
تاریخ :
افزایش تعرفه ورود کالاهای چینی به آمریکا اقتصاد ایران: دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که از پایان ماه جاری تعرفه ورود برخی کالاهای چینی به این کشور تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا، اعلام کرد که افزایش تعرفه واردات میلیاردها دلار کالا از چین به این کشور نهایی شده است.

بنا به گفته این مقام آمریکایی، این افزایش تعرفه مشمول واردات برخی کالاها از چین از جمله خودروهای برقی و قطعات الکترونیکی می‌شود و در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد بالا خواهد رفت.

موضوع اعمال تعرفه‌بر واردات میلیاردها دلار کالا از چین به آمریکا نخستین بار در ماه می از سوی کاخ سفید مطرح شد و دولت بایدن اعلام کرده که از آن‌زمان تا کنون در حال کار روی نهایی کردن این‌تصمیم به خصوص در موضوع رقم تعرفه‌ها و زمان آغاز اعمال آنهاست.

بر اساس اعلام رسمی دولت آمریکا، این تعرفه‌ها از روز ۲۷ سپتامبر اجرایی خواهد شد و شامل تعرفه ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای برقی، ۵۰ درصدی بر واردات سلول‌های خورشیدی، ۲۵ درصدی بر باتری خودروهای برقی، فولاد، آلومینیوم، ماسک صورت و برخی دیگر کالاها می‌شود.

از ابتدای سال آینده هم واردات قطعات الکترونیکی نیمه رسانا از چین به آمریکا مشمول تعرفه ۵۰ درصدی خواهد شد.

دولت آمریکا همچنین تصمیم گرفته تعرفه واردات باتری خودرو، دستکش پزشکی، و برخی دیگر محصولات از چین را هم طی ۲ سال آینده افزایش دهد.