تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3780434
شناسه : 3780434
تاریخ :
بیش از ۹۵ درصد کتب درسی مدارس کردستان ثبت سفارش شد اقتصاد ایران: سنندج- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: بیش از ۹۵ درصد ثبت سفارش کتب درسی در استان کردستان انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال صبح یکشنبه در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیشترین فعالیت آموزش و پرورش در ایام تابستان رقم می‌خورد چرا که هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، اعلام نتایج دانش‌آموزان، بایگانی پرونده آنها در مدارس و سایر فعالیت‌های تعلیم و تربیت در تابستان رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه مهر که از خرداد ماه آغاز می‌شود از اقدامات مهم و ارزشمند آموزش و پرورش است، افزود: رویکرد این پروژه راهبری و نظارتی، تحولی و انسجام و هماهنگی با سایر ادارات، مبتنی بر مشارکت است که ۹ کارگروه در راستای اجرای این پروژه فعالیت دارد.

وی تعمیر و تجهیز فضای آموزشی، کارگروه کیفیت بخشی آموزشی، ثبت نام دوره‌های آموزشی، مشارکت مردمی، انتصاب مدیران، احراز تعیین صلاحیت از جمله عناوین کارگروه‌های ستاد پروژه مهر استان است که در سطح استان وشهرستان‌ها فعال است.

پیش بینی ثبت نام ۳۳۰ هزار دانش‌آموز کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: پیش بینی می‌شود امسال ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در سال‌تحصیلی جدید تحصیل در ۱۵ هزار کلاس درس دولتی و غیردولتی، و سه هزار و ۲۰۰ آموزشگاه، با ۲۳ هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش فعالیت خواهند کرد.

ناظمی جلال با بیان تاکنون حدود ۹۳ درصد دانش‌آموزان استان ثبت نام کرده‌اند، گفت: از مهمترین کارهای آموزش و پرورش ثبت نام دانش‌آموزان است که ۹۹ درصد ابتدایی، ۹۷ درصد مقطع متوسطه اول و ۸۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم ثبت نام کرده‌ان.

وی با اشاره به ثبت کتب درسی یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد ثبت سفارش کتب درسی در استان کردستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش کردستان در بسیاری از شاخص‌های پروژه مهر امسال که با شعار برای ایران، برای مدرسه» است، جزواستان‌های برتر کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هیچ کلاس درسی امسال بدون معلم نخواهد بود، اعلام کرد: سرویس تردد دانش‌آموزان نیز با نظارت انجام می‌شود که متولی آن کمیته شورای ترافیک استان خواهد بود که براساس ثبت نام در سامانه سپند انجام می‌گیرد.

ناظمی جلال خاطرنشان کرد: در طول سال دوره‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس انجام می‌گیرد.

اجرای ۴۳ پروژه نوسازی مدارس در کردستان

وی به اجرای ۴۳ پروژه توسط نوسازی مدارس استان پرداخت و گفت: این پروژه‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

وی تصریح کرد: اجرای طرح شهید عجمیان به منظور تعمیر مدارس، اجرای طرح شهید عرب برای تأمین سیستم گرمایشی مدارس، خرید تجهیزات هنرستان‌ها به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان، خرید تجهیزات ورزشی برای مدارس از دیگر اقداماتی است که برای بازگشایی مدارس و تحصیل مطلوب دانش‌آموزان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از ورود غنچه‌ها با پیش دبستانی‌ها به کلاس درس در روز ۲۶ شهریور خبر داد و گفت: روز سه شنبه ۲۷ شهریور به نام روز شکوفه‌ها و ورود دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی به کلاس درس و روز چهارشنبه ۲۸ شهریور نیز به نام روز جوانه‌ها برای دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه اول نامگذاری شده است.

ناظمی جلال تصریح کرد: زنگ مهر و ایثار و نماز در نخستین روز بازگشایی مدارس در اول مهر نیز به صدا در می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: در بحث نیروی انسانی تلاش وزارت آموزش و پرورش بر این است تا نیروهایی کیفی داشته باشیم و تأمین نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود.

جذب ۱۱۶۴ فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در سالتحصیلی جدید

وی اذعان کرد: تعدادی از جوانان به تعداد هزار و ۱۶۴ نفر تحت ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جذب نیرو آموزگاری و دبیری خواهیم داشت.

ناظمی جلال اضافه کرد: ساماندهی لازم برای فرهنگیان انجام شده و هزار نفر از نیروها بازنشست می‌شدند اما ۵۰۰ نفر آنها استمرار فعالیت را اعلام کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: در زمان ثبت نام نیز تنها وجهی که مدارس می‌توانند بگیرند هزینه خرید کتاب و بیمه است که به صورت نقدی هم نباید دریافت شود بلکه با استفاده از دستگاه کارتخوان اخذ و به حساب مدرسه واریز می‌شود.