تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780426
شناسه : 3780426
تاریخ :
۲۹ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی این کشور ده‌ها پهپاد مهاجم اوکراینی را در مناطق مختلف روسیه رهگیری و منهدم کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از اسپوتنیک، در ادامه حملات پهپادی مداوم و روزانه ارتش اوکراین به مناطق مختلف روسیه، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور دیشب ۲۹ پهپاد مهاجم اوکراینی را در آسمان مناطق «بریانسک، کورسک، بلگورود، روستوف» و دیگر مناطق روسیه رهگیری و سرنگون کردند.

 وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رکه سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور ۹ پهپاد مهاجم اوکراینی را منطقه «کورسک» و ۱۰ پهپاد دیگر را در آسمان منطقه «بلگورود» رهگیری و منهدم کردند.

«رومان استاراویت» استاندار استان کورسک روسیه چهارشنبه گذشته نیز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک فروند پهپاد اوکراینی در مناطق مرزی این کشور ردگیری و سرنگون شده است.

هم‌زمان وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد: سامانه های پدافند هوایی یک پهپاد اوکراینی را بر فراز قلمرو استان کورسک منهدم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، استان کورسک روسیه همجوار با استان سومی اوکراین است.

گفتنی است که اوکراین با استفاده از تجهیزات ارسالی و کمک های اطلاعاتی از سوی محور غرب اخیراً حمله گسترده ای را به کورسک در روسیه آغاز کرده است.