تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3780393
شناسه : 3780393
تاریخ :
رونق بازار نوشت‌افزار در بوشهر/ «زرق و برق» جای «نیاز» را گرفت اقتصاد ایران: بوشهر - نوشت‌افزارفروشی‌ها این روزها شلوغ‌تر شده و مردم در حال تهیه نیازهای فرزندان خود هستند؛ جایی که برخی دانش‌آموزان اسیر زرق و برق نوشت‌افزار می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: چند روزی بیشتر تا اول مهر باقی نمانده است و همه در حال آماده شدن برای آغاز سال تحصیلی جدید هستند؛ از آموزش و پرورش و فرهنگیان گرفته تا دانش آموزان و والدین آنها. همه در تکاپو هستند تا مهر خوبی داشته باشند.

در استان بوشهر، ۲۶۵ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در ۱۱ هزار کلاس درس در ۲ هزار مدرسه آغاز می‌کنند که اقدامات گسترده‌ای به منظور آماده‌سازی کلاس‌های درس و تأمین معلم برای این کلاس‌های صورت گرفته است.

به گفته علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، امسال معلم برای همه مقاطع تحصیلی تأمین شده و هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد ماند.

بازار نوشت افزار این روزها رونق زیادی به خود گرفته است و فروشگاه‌ها مملو از خانواده‌هایی است که همراه با فرزندان خود وارد می‌شوند و نیازهای دانش‌آموزان را خریداری می‌کنند.

در بازار نوشت‌افزار، اجناس و اقلام متنوعی در رنگ‌ها و نقش‌های مختلف به چشم می‌خورد که باعث می‌شود دانش‌آموزان جذب آنها شوند و بسیاری از این اقلام را بدون اینکه نیاز داشته باشند خریداری کنند.

همه اقلام موجود است

یکی از والدین دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه همه وسایلی که نیاز داشتیم را توانستیم از بازار تهیه کنیم و کمبودی در این زمینه در بازار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تنوع بسیار بالایی در وسایل و اقلام شاهد هستیم و اقلام جدیدی نیز اضافه شده است که شاید دانش‌آموزان هیچ نیازی به آنها ندارند ولی در ویترین‌ها قرار گرفته و به خاطر جذابیت ظاهری به اصرار فرزندان خود مجبور به خرید آنها هستیم.

یکی از فروشندگان نیز به خبرنگار مهر گفت: از ماه‌ها پیش نسبت به تأمین اقلام آموزشی و کمک‌آموزشی اقدام کردیم و اکنون همه وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید را در موجود داریم.

وی به تنوع بالای نوشت‌افزار اشاره کرد و ادامه داد: برای سلیقه‌های مختلف اجناس را داریم و هر کسی چه دختر و چه پسر هر نوع وسیله‌ای که نیاز داشته باشد را می‌تواند مطابق با سلیقه و نوع استفاده خود انتخاب کند.

بازار داغ نوشت‌افزار ایرانی

در سال‌های گذشته بخش زیادی از نوشت‌افزار باکیفیت به کشور وارد می‌شد و مردم نیز تمایل بیشتری برای خرید این نوع نوشت‌افزار داشتند ولی طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی گوی سبقت را از رقبای خارجی ربوده‌اند.

یکی دیگر از والدین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در همه موارد چه لوازم خانگی و چه مواد غذایی تاکید ما استفاده از تولیدات ایرانی است و در زمینه نوشت‌افزار نیز به بچه‌ها گفته‌ایم که از نوشت افزار ایرانی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای این کار تلاش و فرهنگ‌سازی کرده‌ایم و در خانواده ما این فرهنگ وجود دارد که تولید داخلی هم کیفیت بالایی دارد و هم به اقتصاد کشور کمک می‌کند و اکنون شاهد وجود اجناس باکیفیتی در بازار هستیم که نیازهای ما را به صورت کامل رفع می‌کند.

یکی دیگر از فروشندگان نوشت‌افزار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه تولیدکنندگان داخلی به خوبی وارد رقابت با تولیدکنندگان خارجی شده‌اند و ازا ین نظر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد. همه اقلام تولید داخل را داریم و مردم نیز استقبال بیشتری از کالاهای تولید داخل دارند.

قیمت‌ها معقول است

یکی از والدین که در حال خرید برای فرزند خود بود به خبرنگار مهر گفت: با وجود افزایش قیمتی که در برخی اقلام شاهد بوده‌ایم، قیمت‌های به نسبت معقول به نظر می‌آید و توانستیم نیازهای فرزندمان را خریداری کنیم.

وی اضافه کرد: هر چند برخی اقلام با تنوع بیشتری وارد بازار شده‌اند و در حالی که به نظر می‌رسد خیلی مورد نیاز نیستند و این موارد هزینه‌های اضافه‌تری را روی دست ما می‌گذارند.

یکی از فروشندگان کیف و کفش نیز به خبرنگار مهر گفت: نسبت به سال گذشته افزایش قیمت جزئی داشته‌ایم ولی اینگونه نیست که مردم توان خرید نداشته باشند و خوشبختانه شاهد استقبال خوب مردم هستیم.

رضایت دانش‌آموزان

یکی از دانش‌آموزان که در حال انتخاب دفترچه برای خود بود گفت: امروز همراه پدر و مادرم به این فروشگاه آمده‌ام و همه چیزهایی که نیاز داشتم را تهیه کرده‌ام و از تنوع و کیفیت اقلام راضی هستم.

یکی دیگر از دانش‌آموزان نیز بیان کرد: نوشت‌افزارهای متعددی در سطح شهر وجود دارد که همه آنها دارای تنوع بالایی هستند و اغلب نیازهای ما را تأمین می‌کنند و اگر چیزی را هم نداشته باشند از دیگر فروشگاه‌ها خرید می‌کند.

وی قیمت‌های اقلام را مناسب دانست و بیان کرد: تلاش من این بوده که در آستانه اول مهر فقط نیازهای خود را تأمین کنم و چیزی اضافه بر نیاز نخریدم چون سال‌های گذشته بعضی از اقلام را می‌خریدیم و مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

کمک به دانش‌آموزان نیازمند

خانواده‌هایی هستند که در شرایط اقتصادی کنونی قادر به تأمین نیازهای تحصیلی فرزندان خود نیستند و انتظار می‌رود که مردم نوع‌دوست در کنار خریدهایی که برای فرزندان خود دارند، کمک‌هایی را نیز به این خانواده‌ها داشته باشند.

پویش‌هایی در سطح استان بوشهر از سوی کمیته امداد، بهزیستی، مراکز نیکوکاری و خیریه، نهادهای مردمی و… شکل گرفته تا از این طریق کمک‌هایی برای دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شود و نیازهای آنان تأمین شود.