تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3780347
شناسه : 3780347
تاریخ :
مصوبات شورای گفت‎‌وگو ابلاغ شد؛ تشکیل کمیسیون جدید در دولت اقتصاد ایران: مصوبات یکصد و بیست و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ابلاغ شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبات یکصد و بیست و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی طی نامه شماره ۱۰/۱/۶۶۱۹/ ص مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ توسط رئیس اتاق بازرگانی ایران و دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ابلاغ شد.

در این مصوبه آمده است: به استناد ماده ۱۱ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوبات جلسه اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار شده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور اعضا به نمایندگی از قوای سه گانه و بخش خصوصی به شرح ذیل جهت استحضار و اقدام اجرایی مقتضی تقدیم می‌گردد:

پیش از دستور شماره (۱) تصویب تقویم برگزاری جلسات شورا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳

- تصمیم: مقرر گردید جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی طبق تقویم پیشنهادی دبیرخانه شورا در روز دوشنبه آخر هر ماه ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار گردد.

پیش از دستور شماره (۲) گزارش معرفی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

تصمیم: مقرر گردید:

۱- وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی) موضوع حضور حداکثری اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جلسات شورا را در نشست هیأت وزیران مطرح و پیگیری نماید.

۲- برگزاری منظم جلسات شوراهای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها توسط استانداران به عنوان رؤسای شوراهای گفت و گوی استانی طی بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور مورد تاکید و پیگیری قرار گیرد.

۳- وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی) به منظور اجرای تبصره ۴ ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور تعیین تکلیف مصوبات شورا در هیأت وزیران ظرف مدت ۳۰ روز راهکارهای پیشنهادی ذیل را جهت الحاق تبصره ۲ به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی هیأت دولت در نشست هیأت وزیران مطرح و مورد پیگیری قرار دهد:

- لازم الاجرا شدن تصمیمات شورای گفت و گو با تصویب اکثریت وزرای عضو شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت اصل ۱۳۸ قانون اساسی

- ارسال تصمیمات شورای گفت و گو به معاون اول ریاست جمهوری جهت در دستور کار قرار گرفتن موضوعات به صورت دو فوریتی در جلسات کمیسیون اقتصادی دولت با دعوت از دستگاه‌های اجرایی ذیربط و نمایندگان بخش خصوصی حسب مورد و طرح تصمیمات کمیسیون با اولویت در نشست هیأت وزیران

- تشکیل کمیسیون جدید در دولت با تعیین حق رأی مشخص و ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی موضوعات ارسالی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

دستور جلسه شماره (۱): بررسی مشکلات فعالان اقتصادی ناشی از تأخیر در ارائه اسناد حمل جهت رفع تعهدات ارزی

تصمیم: مقرر گردید:

۱- نمایندگان بانک مرکزی وزارت صنعت، معدن و تجارت سازمان توسعه تجارت اتاق ایران و دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با برگزاری نشستی افزایش مهلت‌های ارائه اسناد حمل کالاها جهت رفع تعهدات ارزی وارد کنندگان را بررسی و بازنگری نمایند.

۲- بانک مرکزی با ارائه هر کدام از اسناد توسط واردکنندگان نظیر رسید، مالی، بارنامه قبض انبار اظهار، کالا، اظهار منتج به خروج کالا از گمرک و غیره از ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی به مدت حداقل دو ماه خودداری نماید. همچنین بانک مرکزی نتایج اجرای تصمیمات فوق را در جلسه آتی شورای گفت و گو ارائه نماید.

دستور جلسه شماره (۲): معرفی و انتخاب مدیران عامل هشت شرکت برتر خصوصی و تعاونی

تصمیم: به دلیل اتمام وقت به جلسه آتی موکول گردید.

مصوبات شورای گفت‎‌وگو ابلاغ شد؛ تشکیل کمیسیون جدید در دولت

مصوبات شورای گفت‎‌وگو ابلاغ شد؛ تشکیل کمیسیون جدید در دولت