تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3780335
شناسه : 3780335
تاریخ :
دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق قابل تحسین است اقتصاد ایران: آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق قابل تحسین است و انتظار می‌رود به مطالبات استان خوزستان در این خصوص به صورت ویژه توجه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیدمحمد مولوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عراق، اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در شهر بصره و موضوع تکمیل خط آهن شلمچه - بصره نشان دهنده توجه ارتباطات خارجی و توسعه اقتصادی استان خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر است.

وی، دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق را قابل تحسین دانست و افزود: ۱۴ سند همکاری میان مقامات ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق به امضا رسید که آن را به فال نیک می‌گیریم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توجه به بخش خصوصی و همکاری فعالان اقتصادی ۲ کشور یکی از نقاط قوت در سفر رئیس جمهور به کشور عراق بود.

مولوی با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور برای تردد آسان بین کشورها با الگوگیری از تجربه اتحادیه اروپا، توضیح داد: چنانچه این امر محقق شود به طور حتم مردم به ویژه بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دیگر بخش‌ها می‌توانند به راحتی با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه: یکی از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل، تقویت تعاملات و روابط با کشورهای همسایه است که رئیس جمهور به خوبی نشان داد در این خصوص با برنامه امورات را دنبال می‌کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به استقبال استاندار بصره و سران عشایر و طوایف این استان که در همسایگی شهرهای آبادان و خرمشهر هستند، انتظار می‌رود که نگاه ویژه‌ای به این ۲ شهر شود.

مولوی گفت: راه‌اندازی خط دریایی آبادان - الواصلیه و همچنین لایروبی اروندرود باید در اولویت پیگیری‌های دولت چهاردهم در زمینه همکاری‌های ۲ کشور قرار گیرد.