تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3780325
شناسه : 3780325
تاریخ :
فعالیت ۲ هزار دستگاه اتوبوس جدید در پایتخت از اول مهرماه اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: از ابتدای مهرماه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس جدید در شهر تهران فعال می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای عبور و مرور شهروندان با اتوبوس از ابتدای مهرماه اعلام کرد: مجموعه اتوبوسرانی تهران مانند سال‌های گذشته برای ابتدای مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از خطوط به صورت ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جلسات برگزار شده با دانشگاه‌ها، مدارس و آموزش و پرورش، سرویس‌های ویژه‌ای در نظر گرفتیم. به عنوان مثال دانشگاه علوم تحقیقات نمونه دانشگاهی است که برای آن سرویس ویژه در نظر گرفته شده است.

۲ هزار اتوبوس به پایتخت می‌آید

علیزاده با بیان اینکه از ابتدای مهرماه بناست تا بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعال شود عنوان کرد: برای کاهش بار ترافیکی ابتدای مهرماه تعداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس به خطوط اتوبوسرانی پایتخت اضافه خواهد شد. قبل از شروع مهرماه نیز حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس تولید داخلی در تهران مشغول خدمت‌رسانی می‌شوند.

۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی آماده خدمت ‎رسانی هستند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به قراردادهای منعقد شده در زمینه تولید اتوبوس با شرکت‌های داخلی اضافه کرد: نزدیک به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تعداد ۲۵۰۰ اتوبوس را تحویل گرفتیم. پس از طی حدود ۴ الی ۵ روزکاری که کارهای اداری اتوبوس‌ها مانند نصب دستگاه‌های ریدر، کارتخوان و جی پی اس تمام شود وارد خطوط و مشغول خدمت‌رسانی خواهند شد.

اتوبوس‌های چینی کجا هستند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر آخرین وضعیت واردات اتوبوس‌های چینی به کشور توضیح داد: اتوبوس‌های چینی به مرحله بارگیری رسیده است. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی ۲ الی ۳ هفته آینده اتوبوس‌های برقی به تعداد ۱۰۰ دستگاه وارد گمرک بندرعباس می‌شود که تا اواخر مهرماه مشغول خدمت‌رسانی خواهند شد.

علیزاده ضمن اشاره به اینکه درگذشته تعدادی اتوبوس برقی تولید داخل در شهرهای کرج، اراک و چند کلان شهر خدمت‌رسانی می‌کردند، خاطرنشان کرد: تاکنون تست گرم ۱ الی ۲ دستگاه اتوبوس برقی صورت گرفته است که در نهایت با مشخصات فنی در نظر گرفته شده به کارگیری شود. همچنین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید داخلی که از شرکت شتاب وابسته به مپنا است تحویل گرفتیم نیز برقی است.

نگران شارژ اتوبوس‌های برقی نباشید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه مجموع اتوبوس‌های قرارداد شده داخلی و خارجی ۳ هزار دستگاه است یادآور شد: زیرساخت‌‎های مورد نیاز اتوبوس‌های برقی اعم از دستگاه‌های شارژ ثابت و سیار و … در حال برنامه‌ریزی است تا اتوبوس‌ها با کمترین چالش به مردم خدمت رسانی کنند.

وی در خصوص نحوه به کارگیری اتوبوس‌ها تاکید کرد: در بخش‌های ورودی پایتخت و نقاط پرتردد، اتوبوس‌های برقی قدیمی جمع‌آوری می‌شود و با اتوبوس برقی‌های جدید تعویض خواهند شد.

اورهال ادامه دارد

علیزاده با اشاره به اینکه از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تاکنون بیش از ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران نوسازی شده است اظهار داشت: سال گذشته حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از نوع بی‌آرتی ۱۸ متری اورهال و بازسازی شدند و امسال نیز حدود ۱۰۰ دستگاه در حال اورهال است.

ارتباط با شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران

علیزاده در پایان تصریح کرد: ممکن است دستگاه‌ها در برخی ایستگاه‌ها دچار مشکل شوند که در این صورت شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ پلاس یا شماره مستقیم درج شده در سایت اتوبوسرانی تماس بگیرند تا نیروهای فنی ما در اسرع وقت به رفع مشکل اقدام کنند.