تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3780320
شناسه : 3780320
تاریخ :
پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک در مهرماه اقتصاد ایران: معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از پیش‌بینی افزایش  ۳۲ درصدی ترافیک در مهرماه خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت مجموعه‌ای از تمهیدات به منظور مدیریت ترافیک در دستور کار قرار داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشت دانش‌آموزان، معلمان، و دانشجویان به مدارس و دانشگاه‌ها، پلیس راهور پایتخت پیش‌بینی کرده است که ترافیک در ساعات پیک صبحگاهی و عصرگاهی تا ۳۲ درصد افزایش می‌یابد. این افزایش ترافیک نتیجه مستقیم حضور بیشتر افراد در خیابان‌ها و معابر است. برای مقابله با این چالش، پلیس راهور مجموعه‌ای از تمهیدات و اقدامات گسترده‌ای را به‌منظور مدیریت ترافیک و تأمین ایمنی دانش‌آموزان و شهروندان در ۳ حوزه در دستور کار خود قرار داده است.

اقدامات مهندسی و ترافیکی

وی افزود: پلیس راهور در حوزه مهندسی ترافیک اقدام به شناسایی معابر پرترافیک سال گذشته کرده و در این نقاط نصب علائم راهنمایی و رانندگی جدید و کاهنده‌های سرعت را در اولویت قرار داده است. علاوه بر این، احیای خط‌کشی‌های گذرگاه‌های عابر پیاده در اطراف مدارس و نصب جان‌پناه‌هایی برای ایمنی بیشتر عابران پیاده در دستور کار قرار دارد. همچنین پیگیری نصب و تعمیر چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌ها را در دستور کار قرار داده تا جریان ترافیک به‌درستی کنترل شود.

آموزش و فرهنگ‌سازی

سرهنگ مؤمنی بیان کرد: یکی از بخش‌های اصلی اقدامات پلیس راهور، آموزش و فرهنگ‌سازی برای رانندگان و دانش‌آموزان است. در این راستا، دوره‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس برگزار شده و افسران پلیس در روز اول مهرماه در مدارس حضور خواهند داشت تا ایمنی تردد و قوانین ترافیکی را به دانش‌آموزان و اولیا آموزش دهند. همچنین، ۵ دانش‌آموز از هر مدرسه به‌عنوان «پلیس مدرسه» انتخاب شده‌اند که با تجهیزات لازم، از جمله پرچم و جلیقه، وظیفه مدیریت ایمنی تردد در هنگام خروج از مدرسه را بر عهده دارند.

پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک در مهرماه

اقدامات اجرایی و عملیاتی

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت بیان کرد: در حوزه عملیاتی، پلیس راهور ۶۵ نقطه گلوگاهی که در سال گذشته دچار مشکلات ترافیکی بوده‌اند را شناسایی کرده و تیم‌های پلیس در این نقاط مستقر خواهند شد. همچنین برای تسریع در رفع خرابی وسایل نقلیه سنگین، ۶ دستگاه جرثقیل سنگین در بزرگراه‌ها مستقر شده‌اند تا در صورت خرابی سریعاً وارد عمل شوند. همچنین، تردد وانت‌ها و کامیونت‌ها در سطح معابر تهران در دو هفته اول مهرماه از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح ممنوع خواهد بود تا از افزایش بار ترافیکی جلوگیری شود.

توصیه‌های پلیس به شهروندان

وی در پایان گفت: از والدین درخواست می‌شود که در همان روزهای ابتدایی مهرماه، تکلیف سرویس مدارس فرزندان خود را مشخص کنند و از حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس استفاده کنند تا حجم ترافیک کاهش یابد.