تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3780296
شناسه : 3780296
تاریخ :
هیاتی از انصارالله یمن به قاهره سفر می‌کند اقتصاد ایران: پایگاه خبری «العربی الجدید» اعلام کرد که به زودی هیاتی از انصارالله یمن به قاهره، پایتخت مصر سفر می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یک هیأت از انصارالله یمن برای بررسی بحران سیاسی در یمن به زودی به قاهره سفر می‌کنند.

پایگاه العربی الجدید شامگاه شنبه گزارش داد که با هماهنگی‌های صورت گرفته میان قاهره و ریاض قرار است ملاقاتی میان هیأتی از انصارالله یمن و نمایندگان شورای انتقالی یمن (وابسته به عربستان) در جنوب این کشور برای حل بحران سیاسی جاری در یمن به میزبانی قاهره طی روزهای آینده برگزار شود.

العربی الجدید تصریح کرد که این ابتکار عمل مصری بخشی از طرح گسترده مصر پیرامون جنگ میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در غزه است که پیامد آن بر مصر و منطقه غرب آسیا سایه انداخته است.

به ادعای این رسانه عربی، قرار است که بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر طی روزهای آینده به تهران سفر کند و درباره این موضوع با مقامات کشورمان رایزنی کند.

بر پایه این گزارش، حملات نیروهای یمنی در دریای سرخ علیه کشتی‌های مرتبط با تل آویو به شکل چشمگیری بر درآمد مصر از کانال سوئز همزمان با سایه بحران اقتصادی بر مصر تأثیر منفی گذاشته است و قاهره سعی دارد در ارتباط با ایران و دولت صنعا از طریق حل بحران سیاسی یمن، این موضوع را نیز حل کند.

گفتنی است با حملاتی که انصارالله در حمایت از غزه علیه کشتی‌هایی که عازم بنادر اشغالی از طریق گذرگاه باب المندب انجام می‌دهد، درآمد مصر به شدت تحت تأثیر این جنگ به شدت کاهش یافته است و قاهره درصدد یافتن راه حلی برای این پرونده است.