تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3780283
شناسه : 3780283
تاریخ :
۹۳۳ کلاس درس پوشش سال تحصیلی جدید در کهگیلویه را انجام می دهند اقتصاد ایران: دهدشت_ رییس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: ۹۳۳ کلاس درس پوشش سال تحصیلی جدید در کهگیلویه را انجام می دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون فاطمی زاده شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش و کارگروه اطلاع رسانی و پروژه مهر شهرستان افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۳ مدرسه دولتی و ۲ مدرسه غیر دولتی به مجموع مدارس شهرستان اضافه شده است و مدارس در قالب ۹۳۳ کلاس دایر خواهند شد.

وی تصریح کرد: این شهرستان اکنون دارای ۳۸۵ مدرسه شهری و روستایی و شامل ۲۸ مدرسه غیر دولتی است.

فاطمی زاده تأکید کرد: پوشش تحصیلی در سطح شهرستان به صد درصد رسیده است و هیچ روستایی بدون معلم نمانده و حتی مدارسی با تعداد دانش‌آموزان کم نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

فاطمی زاده همچنین از ایجاد مدارس شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان دختر و پسر و هنرستان‌های شبانه‌روزی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای تقویت عدالت آموزشی را سازماندهی نیروی انسانی خواند و گفت: این ساماندهی به شکلی است که مدارس دولتی از امتیازاتی مشابه با مدارس خاص برخوردار شوند که این اقدام منجر به افزایش تعداد دانش‌آموزان در مدارس دولتی شده است.

وی افزود: سال گذشته ما مدرسه حضرت زینب را با پنجاه دانش‌آموز شروع کردیم و به دلیل تغییراتی که در فضا و نیروی انسانی ایجاد کردیم، تعداد دانش‌آموزان این مدرسه به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

فاطمی زاده گفت: در مقاطع متوسطه اول و دوم نیز این سیاست‌ها لحاظ شده است، اما به دلیل تجربه اول، برخی اشکالات وجود دارد و ممکن است انتظار صد درصد برآورده نشده باشد، اما با این حال، در بحث عدالت آموزشی، تقویت مدارس دولتی باعث افزایش کیفیت آموزشی شده است.

وی تاکید کرد: امسال، مدرسه فرهنگیان متوسطه اول با شش کلاس به مدارس دهدشت اضافه شده و بار مالی را از دوش خانواده‌ها برداشته است.

فاطمی زاده خاطر نشان کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش و ناظران بر کار آموزش با راه‌اندازی مدارس جدید به سمتی حرکت کرده‌اند که جایگاه مدرسه تقویت شود و نهادینه شدن و سازماندهی نیروی انسانی هر سال اتفاق نیافتد که این اقدامات به جلوگیری از نارضایتی همکاران کمک کرده است.

فاطمی زاده گفت: آموزش و پرورش کهگیلویه نیز در رشته‌های ریاضی، فنی و کاردانش پیشتاز است و در حوزه هدایت تحصیلی مشاوره‌های لازم انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های متفاوتی به نیروهای انسانی داده شده و هزینه‌های سنگینی برای این آموزش‌ها صرف شده است.

فاطمی زاده با بیان اینکه توزیع ۲۰۰ هزار جلد کتاب دانش آموزان در حال انجام است گفت: انتظار داریم فضاسازی‌های مناسب در شهرستان بمناسبت شروع سال تحصیلی انجام شود.

وی تاکید کرد: در نهایت، ۲ مدرسه شش‌کلاسه با کمک خیرین در حال احداث است و جشن بازگشایی مدارس با حضور ادارات و برگزاری سه زنگ نماز، دفاع مقدس و زنگ مهر برگزار خواهد شد.

فاطمی در پایان اظهار امیدواری کرد که با ادامه این تلاش‌ها، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در زمینه آموزش و پرورش در شهرستان کهگیلویه باشیم.