تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3780241
شناسه : 3780241
تاریخ :
لزوم تلاش شبانه‌روزی مسوولان کردستان برای جذب اعتبارات اقتصاد ایران: سنندج_استاندار کردستان بر تلاش شبانه روزی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب تمامی اعتبارات استان تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان اظهار کرد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان باید ظرف مدت یک هفته با تلاش شبانه‌روزی برای جذب تمامی اعتبارات استان تلاش کنند.

وی افزود: نباید اعتبارات استان برگشت بخورد و تا پایان سال مالی یعنی پایان شهریورماه جذب شود.

استاندار کردستان در ادامه به اهمیت نهضت ملی مسکن در استان پرداخت وخاطر نشان کرد: نهضت ملی مسکن از مصوباتی است که قانونگذار برای جهش تولید مسکن تصویب کرده و دولت هم ملزم به اجرا است بنابراین مختص دولت شهید جمهور نیست و باید پیگیری و مورد توجه قرار گیرد.

زارعی‌کوشا مسکن را از اولویت‌های کردستان دانست و افزود: کردستان به لحاظ تعداد تأیید شدگان طرح نهضت ملی مسکن دومین استان کشور است.

وی با بیان اینکه کردستان در ساخت مسکن با کمبود زمین مواجه است، اعلام کرد: زمین‌های استان از درجه بالای کشاورزی برخوردار است و باید تبصره‌ای در قانون برای جهش تولید مسکن دیده شود.

زارعی کوشا بر پاسخ درست مسؤولان به استعلام نهضت ملی مسکن تاکید و اعلام کرد: قطعاً مسؤولان طالب الحاق زمین مرغوب کشاورزی به محدوده شهری نیستند.

وی یادآور شد: شهرستان دیواندره بیشترین متقاضی نهضت ملی مسکن را دارد و ۱۳ هزار و ۷۸۷ نفر در این شهرستان متقاضی اولیه مسکن ملی هستند.

استاندار کردستان تصریح کرد: براساس پالایش انجام‌شده پنج‌هزار و ۳۵۲ نفر تأیید نهایی شدند که با الحاق ۴۹.۵ هکتار زمین هزار و ۹۹۱ نفر از این تعداد بهره‌مند شدند.