تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3780190
شناسه : 3780190
تاریخ :
تعرفه‌های ترانزیت در کشور نیازمند بازنگری و همسان‌سازی است اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به مزیت‌های نسبی ایران در ترانزیت بین‌المللی، بازنگری و همسان‌سازی تعرفه‌های ترانزیت در کشور را ضروری دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی شامگاه شنبه ۲۴ شهریور، در نشست کارگروه توسعه دریا محور استان هرمزگان که با حضور معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، گفت: یکی از طرح‌های مهم بندری در استان توسعه پس کرانه بندر شهید رجایی در اراضی موسوم به ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری است که در نظر داریم به پهنه‌ای برای استقرار شرکت‌های تولیدی بزرگ مقیاس تبدیل شود.

وی با اشاره به فرصت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت بین‌المللی، بیان داشت: تمام تلاش کشور در توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی برای این است که هزینه‌های حمل و نقل کالا در کشور کاهش پیدا کند و بتوانیم با رقبای بین‌المللی در این بخش رقابت کنیم اما گاهاً شاهدیم واسطه‌هایی موجب می‌شوند که این مزیت‌ها از بین برود از این رو لازم است درگاهی برای ترانزیت بین‌المللی کشور تعریف و تمام قیمت‌ها به صورت شفاف در این درگاه ارائه شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: تعرفه حمل و نقل ریلی ایران با دیگر تعرفه‌های ترانزیت در ایران همخوانی ندارد و همین امر موجب می‌شود که تقریباً مزیت بندری ایران بی‌اثر شود که در این بخش نیز باید ضعف حکمرانی برطرف شود.

جلیل اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به طرح توسعه اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پس‌کرانه بندر شهید رجایی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای این پروژه، جمع‌بندی سازمان بنادر و دریانوردی این بود که کار توسعه یک بخش از اراضی الحاق شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام و دو بخش دیگر نیز به سرمایه‌گذاران واگذار شود که تا پایان سال قراردادهای آن نهایی خواهد شد.

وی افزود: ایده ایجاد پلتفرم ترانزیتی برای کشور جهت بارگذاری تعرفه‌ها از طرف سازمان بنادر و دریانوردی تهیه و به زودی مطرح خواهد شد.