تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3780139
شناسه : 3780139
تاریخ :
استاندار خراسان رضوی با سفیر تاجیکستان در ایران دیدار کرد اقتصاد ایران: مشهد- استاندار خراسان رضوی با سفیر تاجیکستان در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ظهر شنبه با نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در محل دفتر خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار اشتراکات فرهنگی را زمینه خوبی برای افزایش تعاملات دانست و اظهار کرد: در گسترش تعاملات باید اشتراکات فرهنگی قوی بین دو کشور مورد نظر قرار بگیرد.

وی تاجیکستان را یکی از اهداف جدی برای تبادلات اقتصادی فی مابین استان خراسان رضوی و استان‌های طرف مقابل برشمرد و بیان کرد: با توجه به زمینه‌های فرهنگی و اشتراکات بین دو کشور فعالین اقتصادی می‌توانند فعالیت‌های گسترده و قابل توجهی داشته باشد.

نظری روند ارتباطات دو کشور را رو به رشد دانست و گفت: برای برگزاری نمایشگاه در دو کشور نیز آمادگی لازم در استان خراسان رضوی وجود دارد.

خراسان رضوی در مبادلات تجاری و اقتصادی در بین استان‌ها در ایران پیشقدم است

در ادامه نیز نظام‌الدین زاهدی بیان کرد: در چند سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش قابل توجهی داشته است.

سفیر تاجیکستان در ایران متذکر شد: ارزش مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان از ۵۷ میلیون دلار در پنج سال قبل به ۲۷۰ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در مبادلات تجاری و اقتصادی در بین استان‌ها در ایران پیشقدم است لذا با استفاده از همکاری بین استانی می‌توانیم تبادلات خود را بیشتر گسترش بدهیم.