تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3780111
شناسه : 3780111
تاریخ :
سرشماری عمومی کشاورزی در هرمزگان انجام می‌شود اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی از آماده سازی مقدمات اجرای این طرح آماری در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه هرمزگان که با حضور سعید عباسی نماینده مرکز آمار ایران برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت سرشماری در برنامه ریزی و تخصیص منابع، گفت: آمار به دست آمده در مسیر تأمین امنیت غذایی و افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی استان بسیار تأثیرگذار است.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: برای اجرای طرح سرشماری، تمامی تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز به تفکیک شهرستان‌ها مهیا و در صورت نیاز از مرکز استان نیز تأمین می‌شود.

گفتنی است سرشماری عمومی کشاورزی کشور هر ده سال انجام می‌شود و پنجمین دوره آن در سال ۱۳۹۳ در کشور انجام شده است.

بر اساس این سرشماری در هرمزگان آمارهای مختلف کشاورزی شامل سطح زیرکشت، تولید ۵۰ نوع محصول زراعی، مساحت باغ‌ها و قلمستان‌ها، تعداد درخت ۳۷ نوع محصول باغی و محصولات نادر دارای اهمیت استان همچنین آمار پرورش دام و طیور، تولیدات گلخانه‌ای، استخرهای پرورش ماهی و میگو، سیستم‌های آبیاری به روش مراجعه حضوری و با تکمیل پرسشنامه‌های الکترونیکی از ۱۲ آبان‌ماه به مدت یک ماه انجام می‌شود.

لازم به ذکراست در این نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تعیین کاربری اراضی حریم شهرها و خارج از حریم شهرهای رودان، سیریک، جاسک، بستک، بندرلنگه و بندرعباس مربوط به طرح‌های مختلف تولیدی، صنعتی، گردشگری و توسعه‌ای مطرح و جزئیات هرکدام مورد بررسی قرار گرفت.