تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3780102
شناسه : 3780102
تاریخ :
فارادی‌فیوچر پس‌ از فروش تنها ۱۳ خودرو در ۱۰ سال، به مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت پاداش‌های نجومی داد اقتصاد ایران: با وجود عملکرد ضعیف شرکت فارادی‌فیوچر، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت پاداش نجومی دریافت کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارشی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، شرکت فارادی‌فیوچر که به‌عنوان یکی از پیش‌گامان صنعت خودروهای الکتریکی شناخته می‌شود، اخیراً تصمیم گرفته است تا حقوق و پاداش‌ مدیرعامل و بنیان‌گذار خود را افزایش دهد.

تصمیم افزایش حقوق و پاداش برای مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت فارادی‌فیوچر درحالی اتخاذ شده که این شرکت در طول ۱۰ سال فعالیت خود، تنها موفق شده است ۱۳ خودرو تحویل دهد و اخیراً بسیاری از کارکنان خود را اخراج کرده یا به مرخصی طولانی‌مدت معاف از کار فرستاده است.

متیاس ایدت، مدیرعامل شرکت فارادی‌فیوچر، حقوق سالانه‌اش از ۴۰۰,۰۰۰ به ۷۰۰,۰۰۰ دلار افزایش‌ یافته است. علاوه‌بر‌این، او پاداشی به مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ دلار و دو کمک‌هزینه‌ی سهام سالانه به ارزش بیش از ۴ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. جیا یوتینگ، بنیان‌گذار شرکت فارادی‌فیوچر، نیز حقوقش از ۴۵۰,۰۰۰ به ۶۸۰,۰۰۰ دلار افزایش‌ یافته است و او نیز پاداش‌های مشابهی دریافت خواهد کرد.

این افزایش‌ حقوق و پاداش برای مدیرعامل و بنیان‌گذار فارادی‌فیوچر در‌حالی صورت می‌گیرد که شرکت یادشده با مشکلات مالی جدی مواجه است. این شرکت در پایان سه‌ماهه‌ی ‌دوم سال ۲۰۲۲، تنها ۷۹۳,۰۰۰ دلار نقدینگی بدون محدودیت داشت و اخیراً ۲۲٫۵ میلیون دلار تعهدات مالی جدید به‌صورت اوراق‌ قرضه قابل‌تبدیل و ضمانت‌نامه‌ها اعلام کرده است. همچنین، این شرکت با تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار مواجه و دو احضاریه‌ی دیگر در نیمه‌ی اول سال جاری دریافت کرده است.

مقالات مرتبط
  • مسابقه شتاب فارادی فیوچر با فراری، بنتلی و تسلا
  • مدیرعامل سابق فارادی فیوچر اعلام ورشکستگی کرد

بنابر گفته‌ی شرکت خودرو ساز فارادی‌فیوچر، شرایطی برای این افزایش‌ها و پاداش‌ها وجود دارد. در آینده‌ی نزدیک، به ایدت و جیا، حقوق پایه‌ای معادل ۵۵۰,۰۰۰ و ۶۱۲,۰۰۰ دلار پرداخت خواهد شد و باید حداقل ۳۴۰,۰۰۰ دلار از این پول را برای خرید سهام شرکت صرف کنند.

ایدت و جیا، تنها درصورتی بقیه‌ی افزایش حقوق خود را دریافت خواهند کرد که شرکت حقوق کامل سایر کارکنان را پرداخت کند. پاداش‌های یک‌باره نیز به‌صورت قسطی پرداخت خواهد شد؛ به‌طوری‌که هر‌یک از آن‌ها ۲۵ درصد از پول را در قسط اول و ۲۵ درصد دیگر را یک ماه بعد در قسط دوم و بقیه‌ی آن را در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵ یا در دور تأمین مالی بیش از ۳۰ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.