تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3780094
شناسه : 3780094
تاریخ :
کنعانی: تحریم کنندگان رفتار و گفتار خود را منطقی کنند اقتصاد ایران: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ضمن تبریک پرتاب ماهواره تحقیقاتی چمران ۱ فضا، اعلام کرد که تحریم کنندگان رفتار و گفتار خود را منطقی کنند، ایران یک بازیگر منطقی و قدرتمند است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کنعانی امروز شنبه با انتشار ویدئویی از لحظه پرتاب ماهواره چمران 1 در حساب ایکس خود پرتاب موفقیت‌آمیز ‎آن توسط ماهواره بر قائم 100 و قرار گرفتن آن در مدار 550 کیلومتری زمین را به «ایرانیان عزیز»، دانشمندان و دانش‌پژوهان ایرانی و خاصه دست‌اندرکاران این «موفقیت غرورانگیز» تبریک گفت.

سخنگوی وزارت خارجه درحالیکه ایران تحت تحریم‌های فزاینده به این موفقیت دست یافته، تاکید کرد: تحریم کنندگان بی منطق یک بار دیگر پاسخ اقدام‌های غیرمنطقی خود را به روشنی گرفته‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ایران بازیگری منطقی، قدرتمند و اهل تعامل سازنده است. بهترست رفتار و گفتار خود را منطقی کنند.

ماهواره تحقیقاتی چمران1 توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران (صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است. این ماهواره حدود 60 کیلوگرم وزن دارد و مأموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است.

ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیرسامانه های ناوبری و کنترل وضعیت از مأموریت فرعی ماهواره چمران1 به شمار می رود.

ماهواره‌بر سوخت جامد قائم 100 نیز که توسط متخصصین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است، در دومین عملیات مداری خود توانست عملیات مدارگذاری ماهواره چمران1 را در ارتفاع 550 کیلومتری با موفقیت به انجام برساند.

انتهای پیام/