تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3780053
شناسه : 3780053
تاریخ :
ایتالیا برای افزایش مهارت IT در مدارس از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد اقتصاد ایران: ایتالیا با هدف افزایش مهارت دانش‌آموزان در حوزه‌ی IT از هوش مصنوعی در مدارس استفاده خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش رویترز، دولت ایتالیا به‌رهبری جورجا ملونی تصمیم گرفته است تا با ورود هوش مصنوعی به مدارس، شکاف دیجیتالی کشور را با دیگر کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا پر کند و دانش‌آموزان ایتالیایی را برای آینده‌ای دیجیتالی آماده سازد.

جوزپه والدیتارا، وزیر آموزش‌وپرورش ایتالیا، هم‌زمان با بازگشایی مدارس در سراسر این کشور اعلام کرد که نرم‌افزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در ۱۵ کلاس درس در ۴ منطقه آزمایش خواهند شد. اگر این طرح موفقیت‌آمیز باشد، در آینده به سایر مدارس ایتالیا راه خواهد یافت.

به‌گفته‌ی وزیر آموزش‌و‌پرورش ایتالیا، ابزارهای هوش مصنوعی روی تبلت‌ها و کامپیوترهای موجود در کلاس‌ به‌عنوان «دستیاران مجازی» عمل خواهند کرد تا یادگیری را برای دانش‌آموزان آسان‌تر و به معلمان کمک کنند روش‌های مناسب‌تری برای آموزش پیدا کنند.

مقالات مرتبط
  • چین آموزش به کمک هوش مصنوعی را به جهانیان عرضه می‌کند
  • دانش‌آموزان ژاپنی ازطریق این ربات‌ها در مدارس حاضر می‌شوند

براساس آمارهای یورواستات، آژانس آماری اتحادیه‌ی اروپا، ایتالیا یکی از بدترین نمرات مهارت‌های دیجیتال پایه را در بین ۲۷ عضو این اتحادیه دارد و تنها از لتونی، لهستان، بلغارستان و رومانی عملکرد بهتری دارد.