تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3780038
شناسه : 3780038
تاریخ :
اعتراض‌های گسترده ضد دولتی در لهستان اقتصاد ایران: مخالفان در لهستان در یک تجمع گسترده که توسط یکی از رهبران شاخص آنها ترتیب داده شده بود، به رویکردهای دولت از جمله سیاست‌های مهاجرتی اعتراض کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب «قانون و عدالت» جریان اصلی مخالفان در لهستان اعتراض‌های گسترده ضد دولتی در ورشو پایتخت این کشور برگزار کردند. این تجمع‌ها به رهبری یاروسلاو کاژینسکی رئیس این حزب ترتیب داده شد.

 

.

 

معترضان به حزب ائتلافی به ریاست دونالد توسک نخست وزیر لهستان اعتراض داشتند درحالیکه ماه گذشته ده‌ها مقام سابق این کشور که در دولت تحت رهبری حزب «قانون و عدالت» بودند، با اتهام سو استفاده از منابع مالی روبرو شدند.

کاژینسکی سازمان دهنده این اعتراض‌ها گفت: آنها می‌خواهند قانون را زیر پا بگذارند، به پیمان مهاجرت دست پیدا کنند و مهاجران را از ایتالیا و آلمان به اینجا بیاورند. آنها در حال حمله به کلیسا، زبان لهستانی و استقلال ما هستند. ما به نقض اصول دموکراتیک اعتراض می‌کنیم.

به منظور جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان اخیرا دستور کنترل موقت در تمام مرزهای آلمان را در روز دوشنبه صادر کرد و شروع این کنترل ها را از همان روز برای شش ماه آینده به کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد.

منطقه شنگن اروپا امکان سفر آزادانه بین کشورهای عضو را فراهم می‌کند. با این حال کشورهای عضو مجازند در صورتی که احساس کنند تهدیدی برای سیاست عمومی یا امنیت داخلی وجود دارد، بازرسی‌های مرزی را انجام دهند.

مطابق قوانین اتحادیه اروپا، برقراری مجدد کنترل مرزهای داخلی تنها باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد.

نخست وزیر لهستان از اعلام وزیر کشور فدرال آلمان برای اعمال کنترل‌های موقت در تمام مرزهای خارجی آلمان از 16 سپتامبر انتقاد کرد. توسک گفت: چنین رویکردی از دیدگاه لهستان غیرقابل قبول است. وی از مشاوره‌های فوری با دیگر همسایگان آلمان که تحت تأثیر این برنامه‌ها قرار خواهند گرفت، خبر داد.

انتهای پیام/