تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3780017
شناسه : 3780017
تاریخ :
لیزا سو: AMD اکنون شرکتی متمرکز بر دیتاسنتر است؛ فروش ۴برابری درمقایسه‌با گیمینگ اقتصاد ایران: مدیرعامل AMD می‌گوید که شرکتش اکنون کاملاً متمرکز بر دیتاسنتر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

در گذشته، بخش عمده‌ی کسب‌وکار AMD پردازنده‌های مخصوص مصرف‌کنندگان عادی برای کامپیوترهای شخصی بود؛ اما امروزه بیشتر درآمد تیم قرمز از فروش پردازنده‌های سری EPYC برای دیتاسنترها به‌دست می‌آید. به همین منظور، لیزا سو، مدیرعامل AMD، می‌گوید شرکتش اکنون «متمرکز بر دیتاسنتر» است.

لیزا سو در کنفرانس Goldman Sachs Communacopia And Technology گفت: «در سه‌ماهه‌ی اخیر، فکر می‌کنم دیتاسنتر بیش از ۵۰ درصد درآمد ما را تشکیل داد.»

در سه‌ماهه‌ی گذشته، درآمد AMD در بخش دیتاسنتر به ۲٫۸۳۴ میلیارد دلار رسید و بسیار بیشتر از عملکرد کسب‌وکار مشتریان عادی و گیمینگ این شرکت بود که به‌ترتیب فروش ۱٫۴۹۲ میلیارد دلار و ۶۴۸ میلیون دلاری را تجربه کردند. کسب‌وکار دیتاسنتر تیم قرمز درحال‌حاضر ۴۸ درصد از کل درآمد آن را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل AMD می‌گوید: «واقعاً هیجان‌انگیز است که می‌بینیم چگونه بازار دیتاسنتر برای ما به‌عنوان کسب‌وکار رشد می‌کند. وقتی به جایی که شروع کردیم نگاه کنید، می‌بینید که کسب‌وکار دیتاسنتر ما سهم بازار تک‌رقمی و ناچیزی داشت.»

مقالات مرتبط
  • لیسا سو چگونه AMD را از ورطه‌ ورشکستگی نجات داد؟ [به همراه ویدیو]
  • هوش مصنوعی، مدیرعامل AMD را ثروتمند کرد

در‌نهایت، موفقیت شرکت‌هایی مانند ای‌ام‌دی و اینتل و انویدیا به ساختارهای بنیادی پردازنده‌هایشان و تصمیم‌های تجاری بستگی دارد. AMD از یک سو برای CPU از معماری واحدی به‌ نام Zen استفاده می‌کند و از سوی دیگر برای پردازنده‌های گرافیکی‌اش معماری RDNA (برای گرافیک) و CDNA (برای محاسبات) را با‌هم ترکیب می‌کند تا ساختار جدیدی به‌ نام UDNA بسازد. این یعنی شاید گرافیک دیگر اولویت‌ دوم و سوم تیم قرمز نباشد و بتوانیم در این بخش نیز شاهد رشد باشیم.