تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3780008
شناسه : 3780008
تاریخ :
ضبط تلاوت استودیویی از اعضای تیم ملی قاریان جوان اقتصاد ایران: دهمین جلسه دوره آموزش عالی تیم ملی قاریان جوان در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دهمین جلسه دوره آموزش عالی تیم ملی قاریان جوان، از 21 تا 23 شهریور ماه در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.

این دوره، با اهدافی از جمله جهش در عرصه تلاوت حرفه‌ای قرآن در جمهوری اسلامی ایران، کادرسازی و ایجاد عقبه مطمئن از قاریان ممتاز و دارای سبک‌های اصیل و بدیع، جریان‌سازی قرآنی در سطح بین‌الملل و تثبیت جایگاه ایران به عنوان پیشتاز عرصه قرائت در جهان اسلام، تقویت ارتباط و تعامل با قاریان ممتاز و رصد مستمر فعالیت‌های ایشان و تولید تلاوت‌های اثرگذار برای پخش از شبکه‌های صدا و سیما و انتشار در فضای مجازی تشکیل شده است.

دوره مذکور یک نوبت در ماه و معمولاً به مدت دو یا سه شبانه‌روز برگزار می شود.

اجرای تلاوت، نقد و تحلیل و کارشناسی تلاوت‌ها، طرح مسائل تخصصی علمی و فنی، آشنایی با مباحث اخلاق حرفه‌ای و اخلاق اسلامی و ... در دستور کار این دوره عالی قرار دارد.

در برنامه هفته اخیر، عباس امام جمعه، محمود لطفی‌نیا، سعید رحمانی، امین پویا و حسن مختاری، عهده دار تدریس در آن بودند.

در راستای ابتکاری که مدتی است در شورای عالی قرآن در حال انجام است، مبادرت به ضبط تلاوت از قاریان در استودیو شورا شد، با این تفاوت که تعداد محدود دیگری از قاریان هم در استودیو حاضر می شوند و به تشویق می‌پردازند.

 

 

بر اساس این گزارش، تعدادی از قاریان عضو تیم ملی، در جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم که مغرب چهارشنبه در حسینیه الزهراء برگزار شد به تلاوت پرداختند. روز جمعه هم کارگاه تخصصی وقف و ابتدا توسط سعید رحمانی برگزار شد.

اسامی اعضای تیم ملی قاریان جوان جمهوری اسلامی ایران از این قرار است: مسعود موحدی‌راد از خراسان رضوی، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا عتیق‌زاده از زنجان، سیدمحمد حسینی‌پور از سمنان، سیدصادق مسلمی از مازندران، علی کبیری از مازندران، یونس شاهمرادی از تهران، امیرحسین انواری از یزد، سیدپارسا انگشتان از مازندران، سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی از همدان، محمدحسین قصری زاده از تهران و خلیل سواری از خوزستان.

انتهای پیام/