تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779994
شناسه : 3779994
تاریخ :
آگاهی‌های محیط زیستی باید از کودکی آغاز شود اقتصاد ایران: شهرکرد- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: افزایش آگاهی‌ها نسبت به محیط زیست و تبدیل آن به یک باور عمومی باید از زمان کودکی آغاز شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اکبری صبح شنبه در دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت اظهار کرد: دانشگاه‌ها یک ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت در راستای حفظ محیط زیست استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها به مسئله محیط زیست توجه شود گفت: رفتارها از دوران کودکی نهادینه می‌شوند و باید مسائل حفظ محیط زیست را از دوران کودکی آموزش داد.

اکبری ادامه داد: کارشناسان محیط زیست اگر اشتباه کنند می‌توانند خسارت زیادی به محیط زیست وارد کنند.

وی با بیان اینکه طبیعت زبان ندارد و از درد خودش نمی‌تواند صحبت کند گفت: در کشور ما مسائل محیط زیست و منابع طبیعی باید به خوبی تبیین شوند.

اکبری با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست از بدیه‌ات است وکار سخت‌تری است گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان کمبود تجهیزات زیست محیطی است.

وی با تاکید بر اینکه ۳ مسئله اساسی در حوزه مدیریت تنوع زیستی وجود دارد گفت: اولین مسئله در حوزه مدیریت تنوع زیستی بانک‌های اطلاعاتی و داده‌های حیات وحش و دومین آن جلب مشارکت واقعی مردم در حفظ محیط زیست است.

اکبری ادامه داد: شاخصی که در مقالات جدید می‌بینیم میزان مشارکت واقعی آن است، زیستگاه‌هایی که استاندار رو بتوانیم احیا کنیم.

وی با بیان اینکه نقص‌هایی در حوزه تنوع زیستی وجود دارد خاطر نشان کرد: اختیارات سازمان محیط زیست در حوزه گیاهان باید افزایش دهیم.