تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779972
شناسه : 3779972
تاریخ :
ساختار کریپتویی در نسخه جدید بازی Flappy Bird سؤال‌برانگیز شده است اقتصاد ایران: نسخه‌ی جدید بازی محبوب و البته اعتیادآور Flappy Bird با ویژگی‌های مبتنی‌بر وب ۳ و ادغام با دنیای رمزارزها از راه می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بازی Flappy Bird را به‌یاد می‌آورید؟ اوایل این هفته، دنیای بازی‌های موبایل با خبر غیرمنتظره‌ای غافل‌گیر شد؛ زیرا Flappy Bird قرار است بار‌دیگر به گوشی‌های هوشمند بازگردد. درحالی‌که وعده‌ی انتشار نسخه‌ی جدید این بازی رسماً داده شده است، خیلی زود نگرانی‌هایی درباره‌ی تیم سازنده و اهدافشان شکل گرفت.

اول از همه، باید بدانید نسخه‌ی جدید Flappy Bird را توسعه‌دهنده‌ی نسخه‌ی اصلی، یعنی Dong Nguyen نمی‌سازد. درعوض، توسعه‌دهندگان دیگری موفق شده‌اند حق انحصاری بازی را بخرند و آپدیت جدید را براساس نسخه‌ی اصلی می‌سازند. بنابراین، درحالی‌که از‌لحاظ قانونی این نسخه «رسمی» محسوب می‌شود، احتمالاً با آنچه بسیاری از گیمرها انتظار دارند، فاصله‌ی زیادی داشته باشد.

نسخه جدید Flappy bird ترکیب شده با کریپتو
Varun

تا اینجا، ماجرای نسخه‌ی جدید Dong Nguyen کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما دلیلی برای نگرانی جدی وجود ندارد. افرادی مثل وارون بینیواله با بررسی دقیق‌تر، شواهدی را در صفحات وب‌سایت جدید Flappy Bird پیدا کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ی ادغام سنگین این بازی با دنیای کریپتو و فناوری‌های مبتنی‌بر وب ۳ (Web3) است.

نسخه جدید Flappy bird ترکیب شده با کریپتو
کدهای نسخه جدید Flappy bird ترکیب شده با کریپتو

در نسخه‌ی جدید Flappy Bird، از کاربران خواسته می‌شود تا کیف پول ارز دیجیتال خود را متصل کنند و با تشویق به استخراج امتیاز، آن‌ها را به ضربه‌زدن و بال‌زدن و برنده‌شدن ترغیب می‌کند. حتی رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) بازی جدولی از برترین کاربران را نشان می‌دهد که نام اینفلوئنسرهای حوزه‌ی ارز دیجیتال در آن دیده می‌شود. بینیواله به ارتباطاتی بین توسعه‌دهندگان پروژه و تلاش‌های گذشته‌ی آن‌ها در حوزه‌ی وب ۳ و ارز دیجیتال نیز اشاره می‌کند.

مقالات مرتبط:
  • بازگشت غیرمنتظره؛ بازی محبوب Flappy Bird احیا می‌شود
  • سازنده‌ی Flappy Bird روزانه ۵۰ هزار دلار درآمد دارد

شواهد نشان می‌دهد که روند توسعه‌ی نسخه‌ی جدید Flappy Bird در مقطعی به‌سمت ادغام با رمزارزها پیش رفته است؛ اما لزوماً به‌معنای تلاش برای تبدیل همیشگی بازیکنان به طرفداران کریپتو نیست. Flappy Bird در گذشته به‌عنوان یکی از بازی‌های اعتیادآور شناخته می‌شد و احتمالاً تمایلی نداریم این ویژگی با دنیای رمزارزها ترکیب شود.

هنوز زود است که پروژه‌ی احیای Flappy Bird را به چیزی فراتر از بازگرداندن این بازی متهم کنیم و قطعاً با نزدیک‌شدن به زمان انتشار نسخه‌ی جدید، نگاهی دقیق به روند پیشرفت آن خواهیم انداخت.