تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779966
شناسه : 3779966
تاریخ :
بیمه محصولات کشاورزی اولویت اصلی بهره‌برداران باشد اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بهره‌برداران در سال زراعی جدید بیمه محصولات کشاورزی را در اولویت اصلی کار خود قرار دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی کشت پاییزه استان اردبیل اظهار کرد: باید در سال زراعی جدید بیمه محصولات کشاورزی در اولویت اصلی کار بهره‌برداران قرار گیرد تا در مواقع بحرانی مثل سیل و تگرگ بتوانند خسارت خود را از صندوق بیمه محصولات کشاورزی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استان بدون بیمه محصولات کشاورزی عملاً هیچ کاری برای جبران خسارت بیمه نشدگان نمی‌تواند انجام دهد، افزود: تنها راه پرداخت خسارت به این دسته از کشاورزان صرفاً از کانال بیمه محصولات کشاورزی امکانپذیر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود تاکید کرد: تمام سازوکارهای لازم و فنی باید به‌کار گرفته شود تا کشت محصولات پاییزه به خصوص محصولات استراتژیک مثل گندم و کلزا با موفقیت انجام شود.

اژدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت خرید گندم نسبت به سال گذشته بسیار موفقیت‌آمیز و قابل قبول بود و کارهای مهمی نیز در جهت اجرای موفقیت آمیز جهش تولید در دیمزارها انجام شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی اعم از شرکت خدمات حمایتی و مدیریت زراعت و حفظ نباتات و صندوق بیمه محصولات کشاورزی و مکانیزاسیون باید با برنامه‌ریزی اصولی و مدول زراعت پاییزه استان را با موفقیت به پایان برسانند.