تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3779933
شناسه : 3779933
تاریخ :
هشتمین میانجی گری امارات میان اوکراین و روسیه اقتصاد ایران: وزارت خارجه امارات اعلام کرد که برای هشتمین بار میان اوکراین و روسیه در زمینه مبادله اسیران میانجی گری کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری وام، دولت امارات از موفقیت آمیز بودن تلاش‌های میانجیگری خود میان روسیه و اوکراین برای تکمیل تبادل اسرای جنگی جدید خبر داد که شامل ۲۰۶ اسیر به طور مساوی از هر دو کشور است و به این ترتیب مجموع اسیرانی که هشت فقره میانجی گری امارات مبادله شدند به ۱۹۹۴ اسیر رسید.

وزارت خارجه این کشور از همکاری‌ها و پاسخ این دو کشور به تلاش‌های میانجیگری امارات برای موفقیت عملیات تبادل اسیران علی رغم چالش‌های شرایط جنگ کنونی، قدردانی کرد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه امارات، این هشتمین میانجیگری ابوظبی از آغاز سال جاری به شمار می‌آید که نشان دهنده همکاری و دوستی امارات با روسیه و اوکراین است.

این وزارتخانه بر پایبندی کشور امارات به تداوم تلاش‌ها با هدف حل و فصل مسالمت آمیز نبرد در اوکراین و موضع این کشور در دعوت به دیپلماسی و رایزنی و کاهش تنش تاکید و اعلام کرد که این کشور به دنبال حمایت از تمامی ابتکاراتی است که از پیامدهای انسانی ناشی از این بحران مانند آوارگان و اسیران می‌کاهد.